تحصیل در خارج

تحصیل در خارج

تحصیل در خارج باعث به وجود آمدن فرصت ها و پیشنهاد های کاری از سوی کارفرمایان می شود. مهاجرت تحصیلی یکی از روش های عالی و ساده برای مهاجرت است، که هر سال تعداد زیادی از دانشجویان سراسر دنیا به ویژه دانشجویان ایرانی با انتخاب یکی از دانشگاه های خارج از کشور و اخذ پذیرش از آن برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام می کنند.

دلایل تحصیل در خارج

چرا تحصیلات در خارج از کشور؟ یکی از مهم ترین دلایل ادامه تحصیلات در خارج از کشور دستیابی به سبک های مختلف آموزشی در کشورهای مختلف می باشد و باعث می شود که دانشجویان روش های کاملا جدیدی از آموزش را تجربه نمایند.
همانطور که می دانید کشورهایی نظیر آمریکا، ، آلمان، کانادا و … در زمینه آموزش بسیار خوب عمل می کنند و بودجه های عظیمی برای توسعه آموزش و تحقیقات در اختیار دانشگاه ها و موسسات آموزشی قرار می دهند.
تحصیل در خارج

شرایط عمومی برای تحصیل کنندگان در خارج از کشور

منظور از شرایط عمومی برای تحصیل کنندگان در خارج از کشور، شرایطی است که داشتن آن ها برای ادامه تحصیل در همه کشورها و دانشگاه ها ضرورت دارد. شرایط عمومی تحصیل در خارج عبارت است از:

  • داشتن سابقه تحصیلی در مقاطع متوسطه یا فنی حرفه ای
  • مدرک پیش دانشگاهی برای تحصیل در مقطع کارشناسی
  • به طور معمول گذراندن 12 سال تحصیل در ایران و اخذ دیپلم 12 ساله
  • دارا بودن مدرک کارشناسی معتبر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد معتبر برای تحصیل در مقطع دکتری
  • دارا بودن تمکن مالی برای پرداخت هزینه های ادامه تحصیل در خارج

چه چیزهایی را در تحصیل در خارج باید لحاظ کنید؟

  • مدرک تحصیلی معتبر
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش
  • امکان انجام کار دانشجویی
  • بررسی موقعیت‌های شغلی مربوط به رشته مورد علاقه
  • شرایط اقامت
  • هزینه‌های زندگی
  • هزینه‌های تحصیل
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  • تحصیل به زبان انگلیسی

هزینه تحصیلات در خارج از کشور

هزینه های تحصیل در خارج کاملا متفاوت است. در برخی دانشگاه ها و رشته ها هزینه تحصیل بسیار بالا بوده و در برخی از دانشگاها هزینه سطح متوسط است.
علاوه بر هزینه های برنامه تحصیلی باید هزینه های زندگی در کشور خارجی و هزینه بلیط هواپیما را نیز در نظر بگیرید.برای کم کردن هزینه های تحصیل راه های زیادی وجود دارد.
شما می توانید قوانین دانشگاه و رشته مورد نظر خود را در وبسایت رسمی دانشگاه مطالعه کنید و امکان تحصیل رایگان در برخی کشورها استفاده کنید.
اگر خواهان تحصیل در خارج هستید که هزینه های زندگی پایین باشد، باید کشورهایی مثل سوئیس،ایسلند،دومینیکا و… را از لیست خود حذف کنیدچون هزینه تحصیل در آنها بسیار بالا بوده.
تحصیل در خارج

مزیت‌های تحصیل در خارج

شما وقتی تحصیل در خارج را انتخاب می کنید، در واقع پنجره ای بر روی زندگی جدیدی است که با خود تازگی های فراوانی به همراه دارد. تحصیل در خارج دارای مزیت‌های فراوانی است که می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. مزیت‌هایی مانند:

  1. آشنای با فرهنگ جدید
  2. یادگیری زبان
  3. بالا رفتن اعتماد به نفس
  4. تقویت روابط اجتماعی
  5. دیدگاهی متفاوت برای زندگی
  6. رشد و استقلال مالی و شخصیتی
  7. امکان استفاده از بورسیه تحصیلی
  8. ارتقاء سطح تحصیلی و معلومات
  9. پشتیبان همه جانبه دانشجو
  10. تاثیر مثبت در شرایط شغلی

معایب تحصیل در خارج

بعد از مزایایی خوبه تحصیل در خارج نوبت به معایب آن میرسد و مطمئنا هر چیزی در این دنیا علاوه بر مزایا, معایبی هم دارد.

  1. گران بودن هزینه ها
  2. دلتنگی و دوری از خانواده
  3. مشکلات برقراری ارتباط
  4. سختی ارتباط گرفتن با فرهنگ جدید
  5. سخت بودن دوره های آموزشی

بهترین کشور ها برای تحصیل در خارج

کشورهای زیادی وجود دارد که می توان با توجه به شرایط اقتصادی خود و هزینه های تحصیلی و اقامتی در آن کشور, دست به انتخاب زد و به عنوان کشور مقصد تحصیلی در نظر گرفت.

  • تحصیل در کشور ترکیه
  • کشور کانادا
  • کشور آلمان
  • کشور بلژیک
  • کشور فرانسه
  • تحصیل در کشور سوئد
  • کشور هلند
  • تحصیل در کشور ایتالیا
  • کشور پرتقال
  • تحصیل در فنلاند
  • تحصیل در کشور استرالیا
  • تحصیل در کشور اتریش
  • تحصیل در کشور آمریکا
  • تحصیل در ارمنستانتحصیل در خارج

تحصیل در خارج زیر ۱۸ سال

از بچه دو ساله گرفته تا مقطع هیجده سال در بهترین مدارس دنیا مثل مدارس کشور سوئیس ، کشور اتریش ، کشورآمریکا، کانادا ، نیوزلند و استرالیا حتی کشور های آسیایی همه جا این امکان است.
سوالی به وجود آمده که آیا این امکان وجود دارد که پدر و مادر ها همراه بچه ها به خارج رفته و کنار آنها زندگی کنند؟ در بعضی از کشور ها این امکان وجود دارد اما بعضی کشور ها هم هستند که اولیا نمیتوانند کنار فرزندان خود باشند.

تحصیل در کشور ترکیه انتخابی بهتر برای ایرانیها

ترکیه به عنوان کشور همسایه شباهت زیادی با ایران دارد ، همچنین برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا برای ایرانیان نیست که برای خانواده دانشجو مناسب می باشد.
تحصیل و زندگی در ترکیه مقرون به صرفه است و سفر به ایران بسیار راحت می باشد و دانشجویان می توانند از آب و هوای آفتابی و مدیترانه استفاده کنند.
برای تحصیل در ترکیه شما باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنید ، دو نوع آزمون ورودی به نام های آزمون YOS و آزمون SAT در این کشور برگزار می شود.
تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه به هر دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می شود که در کنار هزینه های کم تحصیل ، این کشور را به جزو بهترین کشورها برای تحصیل قرار گرفته است.
تحصیل در خارج

سوالاتی مهم و کاربردی در رابطه با تحصیل در خارج

۱-آیا از طریق تحصیل در خارج از کشور می‌توان اقامت دائم دریافت کرد؟

همانطور که می دانید قوانین و مقررات کشورهای با هم فرق دارد. اما در اکثر کشورها می‌توان از راه تحصیل و ویزای تحصیلی در آن کشور پس از مدتی اقامت دائم گرفت.

2- آیا امکان اشتغال هم زمان با تحصیل در خارج وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال شما باید به کشوری که انتخاب می کنید دقت کنید. معمولا در برخی کشورها اجازه کار پاره وقت تا سقف 30 ساعت در هفته به دانشجویان داده می‌شود.

3-ارزانترین کشور برای تحصیل کدام است؟

کشورهای آلمان، فرانسه و مالزی جزو کشورهای ارزان برای تحصیل به شمار می‌آیند.

4-آیا برای تحصیل در خارج از کشور محدودیت سنی وجود دارد؟

اگر بخواهید به مدت طولانی و به تنهایی سفر کنید باید حداقل ۱۳ سال داشته باشید. برای تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه های خارج از کشور نیز باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید (شرایط هر کشور متفاوت است).

5-آیا برای تحصیل در خارج از کشور شرایط سنی وجود دارد؟

معمولا دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبر برای مقاطع تحصیلی شرایط سنی در نظر می‌گیرند. اما شرایط سنی را نمی‌توان مانعی جدی برای تحصیل در خارج دانست.

6-آیا مدارک تحصیلی اخذ شده در ایران در کشورهای خارجی معتبر هستند؟

بله. مدارک مورد تایید وزارت علوم کشور ایران در اکثر کشورهای خارجی قابل قبول هستند.

7- مدت زمان تحصیل در خارج از کشور چقدر است؟

طول مدت تحصیل در خارج به مقطع تحصیلی و کشور مقصد بستگی دارد. به طور میانگین مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ۳ تا ۴ سال، کارشناسی ارشد ۱ تا ۲ سال و دکتری تخصصی ۳ تا ۴ سال طول می کشد.

آیا میتوان بدون مدرک زبان در خارج از کشور تحصیل کرد؟

دانشگاه های خارج از کشور دانشجویان را مجبور به انجام امتحان های مهارت زبان می کنند تا توانایی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و درک زبان انگلیسی آن ها را سنجش کنند.
این آزمون ها یکی از شرایط اصلی برای پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور هستند، که کسب نمره رضایت بخش حداقل شرط قبولی است.
هر دانشگاهی دارای مجموعه ای از شرایط از پیش تعریف شده می باشد که با دانشگاه دیگر متفاوت است. با این حال دانشگاه هایی در اروپا وجود دارند،
که شرایط ارائه بورس های تحصیلی و یا اقامت تحصیلی بدون مدرک زبان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند.تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان نیز در این دانشگاه ها امکان پذیر است.
تحصیل در خارج

موسسه آتاکان

گروه مشاوران آتاکان ارائه دهنده خدمات اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور ترکیه است.مجموعه آتاکان ارائه‌دهنده خدمات متنوع در زمینه آمادگی برای تحصیل در کشور ترکیه می باشد.
نظیر برگزاری مشاوره‌های خصوصی، تدوین و ویرایش مدارک مهاجرتی برای متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی.
این گروه قصد دارد تا فرآیندهای پیچیده، زمان‌بر و پرهزینه در مسیر اخذ پذیرش را با ارائه راهکارهای هوشمندانه و حرفه‌ای، راحت کند. روش‌های آگاهانه و حرفه‌ای که توسط تیم آتاکان ارائه می‌گردد .
نه تنها باعث آگاهی شما از جزئیات این مسیر می‌شود، بلکه با ارائه خدمات باکیفیت و حرفه‌ای شانس موفقیت شما برای اخذ پذیرش را به بالا میبرد.

ادامه تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان

برای بسیاری از افراد ممکن است بسیار تعجب برانگیز باشد که آیا می شود در خارج از ایران بصورت رایگان تحصیل کرد؟ البته برخی نیز پاسخ خوبی برای این ادعا دارند و آن قبولی و دریافت بورسیه از دانشگاه مورد نظرشان در خارج از ایران می باشد. البته دریافت بورسیه به آسانی نیست و شرایط خاصی را در دانشگاه های خارج از ایران می طلبد. با توجه به این  تفاسیر خبر خوب آن است که علارقم وجود دانشگاه های بین المللی و تراز بالا در ترکیه دریافت بورسیه از این دانشگاه ها نسبتا آسان می باشد. اما در حالت کلی روشهایی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد.

بورسیه تحصیلی خارج از کشور

آیا گرفتن بورسیه کار بسیار مشکلی است؟ در پاسخ میتوان گفت جهت دریافت بورسیه از نوع تحصیلی، روش های مختلف و بسیار متنوعی برای متقاضیان وجود دارد. چنانچه افراد متقاضی بورسیه تحصیلی نمرات تحصیلی کسب شده در دوره های تحصیلی شان نسبتا قابل قبول و خوب باشد و کارنامه مطلوبی داشته باشند دریافت بورسیه تحصیلی برایشان چندان پر زحمت نخواهد بود.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی

برای دریافت بورسیه تحصیلی الزاما داشتن یک معدل بالا ملاک نیست بنابراین افرادی که دوران تحصیلی چندان درخشانی نداشته اند می توانند با توجه به مواردی که ذکر خواهیم کرد اقدام به دریافت بورس تحصیلی نمایند.
داشتن یک رزومه خوب با ساختار قدرتمند می تواند امتیاز خوبی برای متقاضیان بورس تحصیلی ایجاد نماید. داشتن یک پروژه پایانی خوب تحت نظارت اساتید مجرب می تواند شرایط دریافت بورس تحصیلی را برای شما هموار نماید. همچنین آشنایی و تسلط به یک یا چند زبان زنده دنیا نیز می تواند برای متقاضیان امتیاز خوبی را بدست آورد. آشنایی و تسلط به یک مهارت نیز می تواند امتیاز آور باشد.

مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور

مناسب ترین اقدام قبل از انجام هر عملی تحقیق و تفحس در مورد آن موضوع به طور کامل می باشد. تحصیل در خارج ازکشور نیز از این قاعده مستثنا نیست و بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظر، از تمامی شرایط موجود در آن کشور(چه شرایط تحصیلی ودانشگاهی و چه شرایط زندگی و امکاناتی که در اختیار دانشجویان اتباع خارجی گذاشته می شود آگاهی کامل یابید). لذا آگاهی از معایب و مزایای تحصیلی در هر دانشگاه و کشور مقصد الزامی می باشد.

شرایط تحصیل در خارج از کشور با مدرک دیپلم

ادامه تحصیل در خارج از کشور برای افرادی که به دنبال تکمیل تحصیلات دانشگاهی خود در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا نیست. بسیاری از افراد که تنها دارای مدرک دیپلم می باشند نیز می توانند جهت ادامه تحصیل و طی کردن دوره های دانشگاهی خود اقدام نمایند.

تجربه تحصیل در خارج

یکی از روش های آگاهی از شرایط زندگی و تحصیلی در خارج از کشور استفاده از تجربیات افرادی ست که آگاهی کامل در این خصوص دارند. این افراد صرفا نباید کسانی باشند که خود مشغول زندگی و یا تحصیل در خارج از ایران هستند. بلکه می توان از تجربیات و راهنمایی های افرادی که تبحر کافی از تمامی ابعاد  دارند استفاده کرد. موسسه اتکان با داشتن کادری مجرب می تواند مشاوره خوبی برای انتخاب دانشگاه مورد نظر با توجه به علاقه و استعداد متقاضیان در اختیارشان قرار دهد.

‫5/5 ‫(4 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70

3 دیگاه

  1. میشه در مورد ادامه تحصیل در المان از طریق مدرک دانشگاه ترکیه هم اطلاعاتی بزارید؟

  2. برای کسانی که تمایل دارند در خارج از ایران تحصیل کنند بنظر میاد کشور ترکیه می تونه کشور امنی برای تحصیل در خارج از ایران باشه