مزایا و معایب تحصیل در خارج

مزایا و معایب تحصیل در خارج

وقتی صحبت از تحصیل در خارج از کشور به میان می آید در وهله اول تجربه جالب و هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد. اما خوب است که قبل از گرفتن این تصمیم در مورد مزایا و معایب تحصیل در خارج اطلاعات کافی بدست بیاورید و بعد به صورت آگاهانه راجع به این موضوع تصمیم گیری کنید.برای کسب این معلومات با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

مزایا و معایب تحصیل در خارج

تحصیل در خارج از کشور

دانشجویانی هستند که علاقه به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های بهتر و معتبر دارند و مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها از جمله راه‌ های رسیدن به این هدف است. اما باید در نظر داشت که این تصمیم تمام ابعاد زندگی شخص را تحت تاثیر قرار خواهد داد، فلذا باید تمام جوانب این تصمیم را لحاظ کند و به مزایا و معایب تحصیل در خارج آگاه شود تا بتواند بصورت دقیق برنامه ریزی و تمام جوانب کار را مد نظر قرار دهد.
از جمله این عوامل، توانایی مالی کافی برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی است. علاوه براین، کسب اطلاعات کافی در مورد رشته و دانشگاه مورد علاقه‌ برای تحصیل نیز ضروری است. و باید به این سوالات نیز پاسخ خوبی پیدا کند: آیا مزایا و معایب تحصیل در خارج را بررسی کرده اید؟ آیا پس از فارغ التحصیلی در خارج، شغل و موقعیت خوبی در کشور خودتان فراهم خواهد شد یا خیر؟ و مهم‌تر اینکه آیا پس از اتمام تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت یا خیر؟

مزایای تحصیل در خارج از کشور

  1. در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل می کنید:
    افرادی برای تحصیل در خارج از کشور اقدام می کنند و به دور از خانواده خود تحصیل می کنند یعنی فکر تحصیل در یک دانشگاه سطح بالا هستند. و اگر رشته تحصیلیتان در سطح بالای دانشگاه های خارجی ارائه شود باید برای گرفتن پذیرش تحصیلی در آن دانشگاه خیلی تلاش کنید.
  2. فرهنگ تازه و مکان های جدیدی خواهید شناخت:
    با زندگی در یک کشور خارجی به دلیل آشنایی با فرهنگ آنجا و بازدید اماکن مختلف تاریخی و گردشگری آنجا تجربه جالب و جذابی خواهید داشت. از مزایای تحصیل در خارج،می توان به تجربه زندگی از دیدی متفاوت اشاره کرد که با فرهنگ و عقاید مردم آن جامعه آشنا می شوید.
    دانشجویانی که به یک کشور دیگر برای تحصیل می روند ، برخلاف توریست ها زمان زیادی برای بازدید از اماکن تاریخی کشور مقصد دارند و طی زمان تحصیل این فرصت را دارند، که به طور کامل و دقیق از اماکن تاریخی بازدید کنند .
  3. با زبان یک کشور دیگر آشنا خواهید شد
    آشنایی با یک زبان جدید به ویژه یک زبان بین المللی مانند زبان انگلیسی می تواند فرصت های خوبی در زمینه شغلی برای شما ایجاد کند. به شما این امکان را می دهد که بتوانید فرصت های بهتری در زمینه شغلی خود کسب کنید. برای یادگیری زبان انگلیسی هیچ کاری بهتر از این نیست که در آن کشور زندگی کنید و با مردم آنجا معاشرت داشته باشید. پس آشنایی با یک زبان دیگر از مزایای تحصیل در خارج است.

معایب تحصیل در خارج از کشور

برای تحصیل در خارج باید همزمان مزایا و معایب تحصیل در خارج را در نظر بگیرید، تحصیل در خارج از کشور علاوه بر داشتن مزایا ، معایبی نیز دارد که در ادامه معایب تحصیل در خارج از کشور را باهم مرور می کنیم:

  1. احساس غربت و تنهایی در یک کشور دیگر:
    باید بدانید که ما ایرانی ها در قیاس با مردم کشورهای اروپا و آمریکا مردمی احساسی تر و عاطفی تر هستیم و وابستگی زیادی به خانواده داریم، و احساس غربت از عواملی است که باعث می شود خیلی ها از تحصیل در خارج مایوس شوند.
    امروزه با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات ویدئویی با خانواده و دوستان بهتر شده و تحمل دوری راحت تر شده است.
  2. هزینه بالای تحصیل در خارج:
    تحصیل در خارج از کشور به استثنای بورسیه تحصیلی، اسکولارشیپ ها و فلوشیپ ها، با هزینه های قابل توجهی همراه است. به همین خاطر باید قبل از اتخاذ هر تصمیمی هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد را بررسی کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.
  3. عدم آشنایی با زبان کشور مقصد
    اکثرا دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کشور های دیگر می روند معمولا با زبان آن کشور آشنایی ندارند به همین دلیل در ارتباط با مردم آن کشور دچار مشکل می شوند. برای رفع این مشکل باید تا حدودی زبان بومی مردم را یاد بگیرید تا بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.

مزایا و معایب تحصیل در خارج

حالا که با مزایا و معایب تحصیل در خارج آشنا شدید راحت تر می توانید در مورد آینده تحصیلی خود تصمیم بگیرید، که آیا برای ادامه تحصیلات خود به خارج می روید یا نه؟ یا کدام کشور را با توجه به موارد ذکر شده انتخاب خواهید کرد؟
کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که برای تحصیل از طرف دانشجویان ایرانی بسیار مطرح می شود. در ادامه مطلب راجع به این موضوع بحث خواهیم کرد:

تحصیل در ترکیه

مزایا و معایب تحصیل در خارج و ترکیه موضوع بسیار مهمی برای دانشجویان ایرانی است که می خواهند برای تحصیل به ترکیه مهاجرت کنند. در این زمینه گروه مشاوران آتاکان سعی داشته مطالب مفیدی برای متقاضیان ارائه کند:

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه های ترکیه

ترکیه دارای دانشگاه های معتبری در سطح جهانی است که تحصیل در آنها مزیت های زیادی از جمله اعتبار و ارزش مدرک این دانشگاه ها در جهان اشاره کرد. بسیاری از دانشگاه های ترکیه همکاری های علمی با دانشگاه های آمریکا، اروپا و کانادا دارند. که می توان به دانشگاه آنکارا، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه کوچ و دانشگاه آتاتورک اشاره کرد.

مزایای تحصیل در کشور ترکیه

  1. به دلیل نزدیکی جغرافیایی با ایران و نیز تشابه فرهنگی، دین اغلب مردم و آب و هوا امکان رفت و آمد برای ایرانیان را آسان تر کرده است.
  2. هزینه‌های تحصیل و زندگی در سایر کشورها بالاست و مهم‌ترین دلیل عدم مهاجرت به آنجاست،ترکیه با داشتن هزینه‌های مناسب و پایین‌تر نسبت به این کشورها، مورد خوبی برای تحصیل است.
  3. تنوع رشته‌ها در دانشگاه‌های ترکیه زیاد است.
  4. سیستم آموزشی پیشرفته و نوین از مهم‌ترین دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل است.
  5. معتبر بودن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه
    مورد تایید بودن مدرک تحصیلی برخی دانشگاه های ترکیه از طرف وزارت علوم ایران

معایب تحصیل در ترکیه

  1. نیاز به تسلط بر زبان ترکی:
    زبان مردم ترکیه ترکی استانبولی است. از این رو برای زندگی و تحصیل بهتر است به این زبان تسلط کافی داشته باشید. همچنین بسیاری از دانشگاه‌های دولتی ترکیه که هزینه تحصیل مناسبی دارند، فقط به زبان ترکی تدریس می‌کنند.
  2. نرخ مالیات در ترکیه بالاست و بسیاری از افراد به همین دلیل از زندگی و تحصیل در این کشور منصرف می‌ شوند.
  3. هزینه‌های بالا در رفت و آمد به دلیل گرانی بنزین از دیگر معایب تحصیل در ترکیه می‌باشد.
  4.  در صورتی که خوابگاه نتوانید بگیرید اجاره منزل هزینه زیادی خواهد داشت.
  5. هزینه دانشکاه های خصوصی که به زبان انگلیسی، آلمانی و یا فرانسه تدریس می‌کنند چندین برابر دانشگاه های دولتی است.

خلاصه مطلب

اگر شما به دنبال ادامه تحصیل در خارج هستید ابتدا باید قبل از انتخاب کشور و رشته مورد علاقه خود اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کنید. و مزایا و معایب تحصیل در خارج را دانسته و اقدام به انتخاب مسیر کنید. گروه مشاوران آتاکان در زمینه تخصصی تحصیل در ترکیه در خدمت شما عزیزان می باشد و شما می توانید با ارتباط با کارشناسان ما از طریق شبکه های اجتماعی یا تماس تلفنی مشاوره رایگان دریافت کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70

1 دیگاه

  1. مطالبتون مفید بود ممنون
    چطور میتونم اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در ترکیه کسب کنم؟