تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث محبوبیت دانشگاه های ترکیه شده، فراهم بودن شرایط تحصیل رایگان در ترکیه است. چون دولت ترکیه بنابر سیاست های خاصی که در پیش گرفته، سطح علمی دانشگاه هایش را بالا برده و امکان دریافت بورسیه های مختلف تحصیلی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. دانشجویان ایرانی در این میان شانس خوبی برای تحصیل رایگان در ترکیه دارند،شما می توانید با کمک و راهنمایی مشاوران آتاکان از شرایط تحصیل رایگان در کشور ترکیه آگاه شوید.

تحصیل رایگان در ترکیه

کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که برای بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا جزو مقاصد تحصیلی بحساب می آید چراکه بخاطر عدم نیاز به ویزای تحصیلی و هزینه های مناسب زندگی دانشجویی و تحصیل به اولویت های انتخابی دانشجویان ایرانی برای تحصیل بدل شده است.
اگر شما هم علاقه دارید تا در یکی از مقاطع دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری به تحصیل رایگان در ترکیه اقدام کنید و در یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه با هزینه ای کم و بسیار مناسب تحصیل کنید، با ما همراه باشید تا با خواندن این مطلب موارد مفیدی در این زمینه برایتان ارائه کنیم.

شرایط تحصیل رایگان در ترکیه چیست؟

کشور ترکیه به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر بین المللی با استانداردهای آموزشی بالا و فرهنگ مناسبی که دارد ، مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی است. لیست رشته های بورسیه ترکیه بسیار متنوع هستند از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی گرفته تا رشته های علوم پایه و علوم انسانی همچون مدیریت،حقوق و … تا رشته های ریاضی و فنی مهندسی مثل مهندسی عمران،معماری،گرافیک و …
بنابراین شما برای تحصیل رایگان در ترکیه رشته های زیادی برای انتخاب دارید که بر حسب علاقه و شرایطی که دارید، می توانید یکی از این رشته ها را انتخاب و بورسیه ترکیه را بدست آورید.

مهمترین مزیت های تحصیل رایگان در ترکیه کدام موارد هستند؟

تحصیل رایگان در ترکیه

دانشگاه های رایگان در ترکیه:

از جمله دانشگاه های بورسیه ترکیه که امکان تحصیل رایگان در آنها وجود دارد ، به شرح روبرو است:

برای اطلاع از لیست رشته های بورسیه ترکیه هر یک از دانشگاه های ترکیه و همچنین کسب اطلاعات در خصوص تاریخ و مراحل اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه و تحصیل رایگان در ترکیه، با کارشناسان ما در گروه مشاوران آتاکان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

چگونه در ترکیه رایگان تحصیل کنیم؟

تعداد دانشجویان بین المللی مشتاق به تحصیل در ترکیه هر ساله به علت بهبود سطح علمی دانشگاه های این کشور و فرهنگ بی نظیر آسیایی اروپایی آن، افزوده می شود. مطمئنا هزینه ی تحصیل در ترکیه و اقامت دانشجویی، دغدغه بسیاری از دانشجویان مهاجر ایرانی است. اگر شما هم مایل به ادامه تحصیل در این کشور زیبا و دیدنی هستید، با ما همراه باشید تا به روش های تحصیل با هزینه کم و حتی رایگان در ترکیه بپردازیم.

راه های تحصیل رایگان در ترکیه:

برای اخذ بورسیه ترکیه و تحصیل رایگان در ترکیه باید ثابت کنید که متفاوت از دیگران هستید؛ بطوریکه برنامه اختصاصی و اصولی برای خود تدارک دیده باشید تا نتیجه مسیر شما را از همه متمایز کند. در برخی مواقع تنها داشتن سابقه تحصیلی خوب ممکن است کافی نباشد و در صورت امکان، باید ویژگی هایی از خود را بیان کنید که گواه بر مهارت ها، شخصیت و تجربیاتی باشد که خارج از درس به دست آورده اید. در این صورت شانستان برای اخذ یک بورسیه خوب بالا می رود.

چه زمانی برای پذیرش اقدام کنیم؟

هرچه زودتر بهتر؛ از آنجا که موارد زیادی وجود دارد که دانشجو باید برای برنامه تحصیلی دانشگاه آماده کند، بهتر است هرچه زودتر برای دست یافتن به تحصیل رایگان در ترکیه اقدام کنید. بعضی از دانشگاه ها جدول زمانی مشابهی برای پذیرش دارند، پس هر چه سریع تر اقدام کنید به نفع شما خواهد بود.

بورسیه دانشگاه های ترکیه برای چه کسانی است؟

برخی از دانشگاه های ترکیه بورسیه تحصیلی یرای خود دانشجویان داخلی و بسیاری از دانشگاه ها بورسیه برای دانشجویان بین المللی دارند. دریافت کمک هزینه و بورسیه از دانشگاه های این کشور متداول ترین روش تحصیل رایگان در ترکیه است. و البته باید به این نکته توجه کنید که رقابت شدیدی برای اخذ این بورسیه ها بین متقاضیان از کشور های مختلف وجود دارد.
اگر تا به حال در مورد شرایط تحصیل در ترکیه تحقیق نکرده اید، باید بدانید که اصولاً دانشگاه های دولتی ترکیه اغلب دروس تحصیلی را در مقاطع مختلف دانشگاهی به زبان ترکی استانبولی ارائه می دهند و دارای آزمون یوس ترکیه هستند.

تحصیل رایگان در ترکیه

دریافت بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های خصوصی:

علاوه بر بورسیه های دانشگاه های دولتی، می توانید برای بورسیه های دانشگاه های خصوصی هم اقدام کنید. حتماً به دنبال این فرصت ها باشید؛ زیرا تلاش شما در اول مسیر شما را در طول مسیر تحصیل از مخارج تحصیل و دغدغه های مالی بی نیاز خواهد کرد.

بورسیه های دانشگاه های دولتی ترکیه

شما می توانید بورسیه هایی را که توسط دولت ترکیه ارائه می شود برای تحصیل رایگان در ترکیه بررسی کنید. این بورسیه ها برای دانشجویان خارجی در تمام مقاطع تحصیلات عالی ارائه شده و علاوه بر اینکه از شما پشتیبانی مالی می کند، بلکه با کار های دانشجویی و دانشگاهی بسیاری که در اختیار دانشجویان قرار می دهد از لحاظ مالی نیز تامین می شوید.

پیشنهادی برای کم کردن هزینه تحصیل

شما می توانید دانشگاهای دولتی با شهریه کم در ترکیه را برای تحصیل انتخاب کنید، دانشگاه هایی که با بودجه شما همخوانی داشته باشد تا حتی اگر موفق به دریافت کمک هزنیه تحصیلی یا بورسیه نشدید بتوانید هزینه های تحصیل خود در ترکیه را راحت تر تامین کنید تا فشار مالی زیادی نداشته باشید.
هزینه تحصیل در یک دانشگاه خصوصی در ترکیه سالانه می تواند از 5 تا 30 هزار دلار را شامل شود. پس تحصیل در یک دانشگاه دولتی به جای دانشگاه خصوصی برای کم کردن هزینه تحصیلات دانشگاهی راه عاقلانه ایست اما رقابت سخت تری در ابتدای مسیر دارید که باید تلاش کنید. تحصیل به زبان ترکی در این کشور می تواند این رقم را تا حد زیادی کاهش دهد.

هزینه زندگی در ترکیه چکونه است؟
زندگی در ترکیه به طور کلی کاملا مقرون به صرفه است. با کمتر از 500 دلار در هر ماه، می توانید هزینه های زندگی خود مانند خوابگاه، غذا ، آب و برق، مسافرت و … را تأمین کنید. دانشگاه های ترکیه گزینه های اقامتی ارزان به دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهند. زندگی در خوابگاه ها و سراهای دانشجویی یکی از راه های پایین نگه داشتن هزینه های شما حین تحصیل رایگان در ترکیه است. صرف وعده های غذایی خود در کافه تریا و سلف دانشگاه یا آشپزی به جای رفتن به رستوران ها و کافی شاپ های گران قیمت، روش ایده آل دیگری برای صرفه جویی در مخارجتان می باشد.
آیا امکان کار حین تحصیل وجود دارد؟
دانشجویان بسیاری در ترکیه برای گذراندن زندگی خود مشغول به کار های نیمه وقت و دانشجویی می شوند. اگر می خواهید کمک هزینه خوبی برای تأمین هزینه های خود در طول مدت زندگی در ترکیه به دست آورید، مشاغل زیادی وجود دارد از تدریس خصوصی گرفته تا خرید و فروش، گزینه های زیادی برای کار دانشجویی در این کشور زیبا پیدا می شود. برای حفظ بیشتر امنیتتان، بهتر است قبل از شروع کار نیمه وقت، با دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه خود صحبت کنید.
چرا تحصیل رایگان در ترکیه وجود دارد؟
تمایل به تبادل علمی و گسترش ارتباطات علمی با سایر نقاط جهان هدف اصلی دولت ترکیه از ارائه ‌ی تحصیل رایگان است. این گونه برنامه ‌های دولت ترکیه که بلند مدت نیز هستند، تنوع زیادی دارند. برای مثال برخی از این بورسیه‌ ها تنها مخصوص افراد نخبه است و به آن‌ ها اعطا می‌شود. دانشجویانی که موفق به کسب این بورسیه‌ ها می ‌شوند معمولا امکانات بسیار زیادی در طول تحصیل در این دانشگاه ‌ها در اختیارشان قرار داده می شود.
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

روش های کاهش هزینه ها در کشور ترکیه

تخفیفات دانشجویی که برای خارجی ها لحاظ شده، دریافت وام های دانشجویی، دریافت دستمزد برای کار دانشجویی که برای هر مقطعی به مبلغ مشخصی تعیین گردیده است.
از جمله موارد دیگری که می تواند برای تحصیل رایگان در ترکیه به کمک شما بیاید، استفاده از خوابگاه های دانشجویی است که می تواند خیلی از هزینه های شما را کم کند. و نیز خدماتی که برای دانشجویان در کشور ترکیه در نظر گرفته شده است به خودی خود می تواند از هزینه ها بکاهد.
مثلا حمل و نقل عمومی ترکیه برای دانشجویان تخفیف ۵۰ درصدی دارد و تمامی خدمات درمانی برای دانشجویان رایگان در نظر گرفته شده. با وجود همه ی موارد ذکر شده به علت هزینه ی بسیار پایین دانشگاه های دولتی این کشور، می توان گفت تحصیل در این دانشگاه ها تقریبا رایگان است. هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های دولتی حدود ۳۰۰ دلار در سال است.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم یک جمع بندی برای مطالب گفته شده داشته باشیم می توان گفت که تحصیل رایگان هدف هر دانشجویی است و در این میان بورسیه ترکیه نیز یکی از این گزینه هاست. چرا که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها از امتیاز های ویژه ی دیگری هم برخوردار است، در کشور ترکیه هم مثل تمامی کشورها قوانین خاصی برای بورسیه تحصیلی دارد که در مقاله خدمتتان ذکر کردیم و شما با داشتن این شرایط می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70