آمادگی آزمون یوس

آمادگی آزمون یوس

آمادگی آزمون یوس

دانشگاه های ترکیه هر سال برای جذب دانشجو از سایر کشورها آزمونی به نام آزمون یوس YOS برگزار می‌کنند. این آزمون قبلا به صورت متمرکز توسط وزارت علوم ترکیه و فقط یک بار در سال برگزار می شد. مشابه کنکور ایران متقاضیان برای آمادگی آزمون یوس از قبل با خیل عظیمی از داوطلبان برای کسب نمره قبولی رقابت می کردند.
سپس بر اساس نمره ای که کسب کرده بودند، برای انتخاب رشته در دانشگاه های ترکیه اقدام می کردند. ولی بعد از سال 2010 برگزاری آزمون یوس به خود دانشگاه ها واگذار شد و هر دانشگاه به طور مستقل آزمون خود را برگزار میکند.

چرا باید در ازمون یوس شرکت کنیم؟

آزمون یوس مشابه کنکور ایران راهی برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه است، مسلما کسانی که می خواهند در یکی از دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند باید ابتدا در این آزمون نمره قبولی کسب کنند. بدین منظور برای کسب آمادگی آزمون یوس متقاضی بهتر است با دوره های آمادگی آزمون یوس آشنا شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا درین باره صحبت کنیم.

شرایط شرکت در آزمون یوس:

آمادگی آزمون یوس

شرط اول برای شرکت در آزمون یوس YOS این است که تبعه کشور ترکیه نباشید. داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی شرط دوم است. شایان ذکر است که محدودیت سنی برای این آزمون وجود نداشته و چندین بار و در چندین دانشگاه می توانید در آن شرکت کنید. برای اینکه مورد آزمون یوس اطلاعات کامل تری کسب کنید به مقاله آزمون یوس ما مراجعه کنید.

سوالات آزمون یوس:

به طور کلی سوالات این آزمون را می توان به دو دسته تقسیم کرد که شامل سوالات ریاضی، هندسه و هوش می باشد. سوالات ریاضی شامل ۸۰ سوال بوده که داوطلبان باید در ۱۲۰ دقیقه به سوالات پاسخ دهند. سوالات به صورت ۵ گزینه ای هستند.

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون:

داوطلب باید برای ثبت نام در آزمون یوس پاسپورت، عکس، اصل دیپلم و اصل ریز نمرات و ترجمه مدارک را تهیه کرده باشد.

شانس قبولی در آزمون چقدر است؟

قبولی در آزمون بستگی به تلاش داوطلب و آمادگی آزمون یوس وی دارد ولی اگر بخواهیم با کنکور ایران مقایسه کنیم شانس زیادی برای قبولی در تمامی رشته ها از جمله رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و … دارید. چراکه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون خیلی کمتر از شرکت کنندگان در کنکور ایران است چیزی حدود 2 درصد.

چگونه برای آزمون یوس آماده شویم؟

برای آمادگی آزمون یوس دو راه وجود دارد، راه اول با شرکت در کالج های ترکیه که هزینه های زیادی را در بر دارد. علاوه بر هزینه بالا  چون آموزش آنها به زبان ترکی است داوطلب به جای اینکه دروس اصلی ریاضی، هندسه و هوش را یاد بگیرد درگیر زبان ترکی می شود.

راه دوم شرکت در کلاس های آزمون یوس در گروه مشاوران آتاکان در شهرهای ارومیه و استانبول به صورت حضوری و کلاس های آنلاین در کل کشور با هزینه بسیار پایین و سطح کیفی بالاتر از کالج های کشور ترکیه.آمادگی آزمون یوس

آمادگی برای آزمون یوس

گروه مشاوران آتاکان با حضور اساتید با تجربه و سابقه چند ساله در زمینه آماده سازی داوطلبان تحصیل در ترکیه اقدام به برگزاری دوره های آمادگی آزمون برای آزمون یوس نموده است که در ادامه به آن می پردازیم.

دوره آمادگی آزمون یوس به 3 صورت در گروه مشاوران آتاکان اجرا می شود.

  • دوره آمادگی یوس به صورت حضوری در استانبول.
  • دوره آمادگی یوس به صورت حضوری در ارومیه.
  • دوره آمادگی یوس به صورت آنلاین.

دوره آمادگی آزمون یوس به صورت حضوری در استانبول و ارومیه

دوره حضوری آمادگی آزمون یوس شامل موارد زیر است:

  • برگزاری کلاس برای داوطلبان در آموزشگاه، رفع اشکال و انجام تکالیف به صورت روزانه.
  • برگزاری کلاسهای تومر.
  •  کتاب های مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار محصلین قرار میگیرد .
  • ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه ها برای داوطلبان.
  • برگزاری آزمون آزمایشی در هفته و ارزیابی و تحلیل سوالات آزمون بصورت تشریحی.
  • مشاوره تحصیلی و پشتیبانی.

دوره آمادگی آزمون یوس به صورت آنلاین:

داوطلبان داخل یا خارج از کشور می توانند برای استفاده ازین دوره شرکت کنند، خدمات این دوره شامل :

  • بیش از ۳۶۰ ساعت کلاس درس که به صورت آنلاین با امکان ارتباط و گفتگوی همزمان با اسااتید.
  • برگزاری آزمون های آزمایشی آنلاین هفتگی و صدور کارنامه و تحلیل تشریحی سوالات آزمون.
  • ارسال رایگان کتاب های مورد نیاز.
  • برگزاری کلاس تومر (زبان ترکی).
  • ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه ها.
  • هماهنگی برای سفر گروهی داوطلبان و اقامت در شهر استانبول برای شرکت در آزمون های یوسآمادگی آزمون یوس

دانلود سوالات ازمون یوس:

برای ایجاد آمادگی در آزمون یوس برای داوطلبان مطالعه سوالات این آزمون بسیار حائز اهمیت است. گروه مشاوران آتاکان برای ایجاد دسترسی آسان به مجموعه سوالات آزمون یوس این سوالات را به تفکیک دانشگاه و سال آزمون منتشر کرده است. شما می توانید براحتی به مجموعه کاملی از سوالات آزمون های یوس بسیاری از دانشگاه های ترکیه در وبسایت ما دسترسی داشته و دانلود کنید. بدین منظور به بخش “سوالات آزمون یوس” مراجعه کنید.

منابع آزمون یوس ترکیه

منابع ازمون یوس را شاید بتوانید از کتابفروش ها بدست بیاورید. ولی متاسفانه اغلب ناقص بوده و یا به روز نمی باشند. بهترین منبع در حقیقت جایی ست که بتوان از به روز بودن مطالب سایت مطمئن بوده و با خیالی اسوده از آنها استفاده کرد. همچنین در دسترس داشتن مجموعه سوالات ازمون یوس مربوط به همه دانشگاه های مورد تایید نیز می تواند در نتیجه نهایی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه تاثیر گذار باشد.

شرکت در آزمون یوس

جهت شرکت در آزمون یوس به دو شیوه می توانید عمل کنید:

  1. حضور در محل دانشگاه (عمدتا دانشگاه های دولتی ترکیه) مورد نظر و شرکت در آزمون یوس (البته تعدادی از دانشگا های خصوصی نیز اقدام به برگذاری آزمون یوس می نمایند)
  2. از طریق موسساتی همچون موسسه آتاکان، که مجوز های لازم را برای برگزاری آزمون یوس دارند و متقاضیان علاقه مند به تحصیل در ترکیه می توانند در این آزمون در داخل کشور نمایند.

زمان برگذاری آزمون یوس

آزمون یوس در هر سال همانند کنکور ایران فقط  یکبار برگزار می شود.معمولا این آزمون در فروردین تا خرداد برگذار می شود. جهت اطلاع بیشتر در خصوص کم و کیف برگزاری آزمون میتوانید مقاله آزمون یوس ترکیه را در همین سایت مطالعه فرمایید.لازم به ذکر است به دلیل شیوع بیماری کرونا بخشنامه ای توسط سازمان یوک ترکیه منتشر شده است  آزمون MYOS یا یوس مرکزی در یک زمان برگزار گردد. اما تا کنون جزئیات بیشتری در این خصوص (البته در زمان  نگارش این مقاله)  اعلام نشده است، لذا به محض دریافت اطلاعات بیشتر اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

آزمون یوس در ایران

همانگونه که بیان شد آزمون یوس در ایران تحت نظارت دانشگاه های ترکیه در برخی موسسات برگزار می شود. این موضوع می تواند مزایایی را در پی داشته باشد. مثلا افراد بجای هزینه کردن و استرس برای اسکان موقت در ترکیه و شرکت در آزمون، زمان خود را برای مطالعه بیشتر صرف نمایند و پس از قبولی از آزمون اقدام به مهاجرت تحصیلی در ترکیه نمایند.

آزمون یوس سخت است

آزمون یوس اغلب برای ایرانیان که در مدرسه کتب درسی حجیم و نسبتا کاملی را مطالعه می کنند چندان سخت به نظر نمی آید. زیرا مباحث آزمونی ان برای اغلب ایرانیان آشناست.

آزمون یوس برای چه رشته هایی است

بدون شک مدرک یوس یکی از مدارک مهم برای پذیرش دانشگاه مورد نظر محسوب می‌شود و شما دو بخش آزمون هوش و آزمونی که مربوط به زبان ترکی استانبولی است، باید این آزمون را پشت سر بگذارید.
به این دلیل که برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش خود، نمره این آزمون مهم را در اولویت می‌دانند، شما معقولانه است از کلاس های دوره حضوری و آنلاین مجموعه آرتان بورس تاپ که به صورت کاملاً صددرصدی قبولی شما را تضمین می‌کند استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید نمره بالا و قابل قبولی را کسب کنید. حتی مشاورین این مجموعه در مورد میزان دشواری راهکارهای قابل قبولی را برای شما به صورت برنامه ریزی شده در نظر می‌گیرند. شما با کسب مدرک یوس می‌توانید در رشته هایی همچون رشته های زیر به تحصیل بپردازید:

  • رشته های پزشکی
  • رشته های داروسازی
  • رشته های دندانپزشکی
  • رشته های مهندسی
  • رشته های حقوق
  • رشته های هنرهای زیبا

آزمون یوس چیست

آزمون یوس یکی از آزمون های بسیار مهم برای تحصیل در کشور ترکیه است که شما با کسب مدرک این آزمون می‌توانید در رشته های متفاوتی در ترکیه به تحصیل بپردازید. شما چنانچه قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را داشته باشید.آزمون یوس که در سال ۲۰۱۰ توسط شورای آموزش عالی ترکیه به عنوان یک تصمیم جدید جهت تحصیل دانشجویان خارجی مورد بررسی قرار گرفت، از سال ۲۰۱۱ در بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه برای پذیرش دانشجویان خارجی و بین المللی مدرک آزمون یوس را یکی از معیارهای اصلی معرفی می‌کنند و دانش آموزان تنها با داشتن مدرک دیپلم متوسطه و یا پایه آخر دوره متوسطه می‌توانند برای شرکت در این آزمون شرکت کنند.

هزینه آزمون یوس ترکیه

هزینه های شرکت در ازمون یوس را میتوان از چند جنبه بررسی کرد.

  1. اول سطح علمی آموزش دبیرستان های (کالج های ) ترکیه در مقایسه با ایران

شاید این موضوع برای همگان مشخص باشد که بدلیل سختی کنکور ایران دانش آموزان بسیار قویتر دوره دبیرستان خود را تمام میکنند و اساتید ایرانی بسیار تکنیکال عمل میکنند و روش های حل سریع مسایل را به دانش آموزان یاد میدهند

  1. دوم زبان آموزش

در ترکیه مطالب به زبان ترکی یاد داده میشوند و گویی یادگیری زبان ترکی اصل موضوع یوس است. به عبارتی راه را کاملا اشتباه میروند و از مسیر اصلی کاملا دور میشوند

قبل از شرکت در هر کلاسی توجه کنید در آزمون یوس سه درس اصلی ریاضی ، هندسه و هوش ملاک عمل خواهند بود و یادگیری زبان ترکی استانبولی در اولویت بعدی قرار دارد پس کلاس های یوس کشور ترکیه برای یک فارس زبان مناسب نیست ( چون ابتدا مدت طولانی باید زبان ترکی را یاد بگیرید تا بتوانید حرف های استاد را بفهمید)

  1. سوم هزینه کلاس + هزینه زندگی

هزینه کلاس های برگزار شده در ترکیه بسیار بالا و در حدود 4 الی 5 هزار دلار است . این هزینه صرفا مربوط به کالج بوده و هزینه زندگی نیز بطور ماهیانه 2 هزار لیر میباشد. جمعا برای یک کلاس کنکور یوس متقاضی باید 200 میلیون تومان هزینه کند (با احتصاب دلار 20 هزارتومانی)

مدت زمان آزمون یوس

مدت زمان آزمون یوس با توجه به تعداد سوالات و اینکه چه منابعی در ازمون یوس از داوطلبان پرسیده می شود متفاوت است. اما در حالت کلی می توانید با توجه به نمونه سوالات هر آزمون برای هر دانشگاه متفاوت می باشد.

محل برگزاری آزمون یوس در ایران

محل برگذاری آزمون یوس در ایران توسط برخی موسسات معتبر برگذار می شود. موسسه اتاکان با توجه به دارا بودن مجوز های لازم  . تجربه طولانی در برگزاری آزمون یوس انتخاب حرفه ای برای لفرادی ست که می خواهد قبل از شرکت در ازمون، از مشاوره های مختلف برای رسیدن به موفقیت استفاده نمایند.

زمان برگزاری آزمون یوس 1401

با توجه به موج گیری سویه های جدید کرونا آزمون یوس ممکن است کمی با تغییر زمان، برگزار گردد.در شرایط عادی سال های قبل زمان برگزاری آزمون یوس در فروردین تا خرداد برگذار می شد. برای اطلاع از زمان دقیق ازمون یوس ترکیه می توانید با مشاوران ما در آتاکان تماس حاصل نمایید.

ازمون یوس کجا برگزار میشود

ازمون یوس در دانشگا های ترکیه برگذار می شود زیرا هر دانشگاه ازمون یوس را بطور جداگانه برگذار می کند اما امکان برگذاری این ازمون در کشور ما و در موسسه اتاکان نز فرام آمده و متقاضیان می توانند در این ازمون شرکت نمایند.

نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

برای موفقیت در هر ازمونی استفاده ا نمونه سوالات /ان ازمون در سالهای ق بل می تواند بسیار مفید باشد. برای شرکت در کنکور ترکیه و ازمون یوس نیز داوطلبان می توانند نمونه سوالات مربوط به هر دانشگاه را بطور جداگانه و البته رایگان از سایت اتاکان قسمت سوالات آزمون یوس بدون هزینه  دانلود نمایند

‫4.9/5 ‫(9 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70