منابع آزمون یوس ترکیه

منابع آزمون یوس ترکیه

منابع آزمون یوس ترکیه

آزمون یوس YOS کنکوری است که برای متقاضیان کشور های خارجی که می خواهند در کشور ترکیه تحصیل کنند و هر ساله برگزار می شود. داوطلبان می توانند با مطالعه منابع آزمون یوس ترکیه و با کسب نمره قبولی از دانشگاه های معتبر ترکیه پذیرش بگیرند.
منابع آزمون یوس ترکیه در گروه مشاوران آتاکان در دسترس متقاضیان قرار میگیرد. و نیز دوره های آمادگی برای شرکت در آزمون یوس ترکیه در شهر ارومیه و استانبول به صورت حضوری و در کل کشور به صورت آنلاین برگزار می شود.

منابع آزمون یوس ترکیه

سوالات آزمون یوس ترکیه شامل چه مواردی است؟

برای اینکه به منابع آزمون یوس ترکیه آشنایی پیدا کنید ابتدا باید بدانید این آزمون شامل چه سوالاتی است.

  1. بخش اول که بخش اصلی این آزمون است شامل ازمون هوش و ریاضی است. در این بخش سر فصل هایی مانند ریاضیات عمومی, هندسه, مثلثات و غیره لحاظ شده است. سوالات بخش هوش بر پایه منطق، اشکال سه بعدی و امثال آن نوشته شده اند.
  2. دومین بخش مربوط به سوالات زبان ترکی است که میزان تسلط شرکت کننده به زبان ترکی را مورد ارزیابی قرار می دهد. شما می توانید نمونه سوالات آزمون های یوس ترکیه در چند سال اخیر را از وبسایت ما دانلود کنید.

چطور برای آزمون یوس آماده شویم؟

برای آمادگی در هر آزمونی و آمادگی آزمون یوس آگاهی نسبت به منابع و مواردی که در آزمون می آیند اولویت اول است. استفاده از منابع به روز و دانستن سرفصل های جدید آزمون یوس برای داوطلبان این آزمون الویت دارد. انتشارات زیادی در ترکیه اقدام به تهیه منابع آزمون یوس ترکیه کرده اند. کتابهای آمادگی یوس به صورت توضیح تشریحی، تستی و جزوات حل تمرین نوشته شده اند.

شرایط آزمون یوس ترکیه

  • آزمون یوس برای شهروندان خود کشور ترکیه برگزار نمی شود.
  • آزمون یوس برای کسانی که دیپلم متوسطه و یا پیش دانشگاهی دارند برگزار می شود.
  • آزمون یوس سوالات معمولا به دو زبان ترکی و انگلیسی آماده میشود .
منابع آزمون یوس ترکیه

تعداد سوالات آزمون یوس ترکیه

معمولا بین ۸۰ تا ۱۰۰ سؤال بسته به دانشگاه برگزار کننده آزمون و ۱۰۰-۱۲۰ دقیقه برای پاسخ دهی زمان دارید. تعداد دقیق سؤالات و زمان پاسخگویی از سایت رسمی هر دانشگاه در آگهی های مربوط به آزمون ورودی اعلام میگردد.
دفترچه سوالات به دو زبان ترکی و انگلیسی آماده می شود و داوطلب به آن زبانی به سوالات پاسخ می دهد که زمان ثبت نام آزمون یوس تعیین کرده است.

 

آیا آزمون یوس سخت است؟
این سوالی است که داوطلبان تحصیل در ترکیه در ابتدای راه از خود می پرسند، سوالات آزمون یوس در چه سطحی است؟ چقدر زمان برای مطالعه منابع آزمون یوس ترکیه و آمادگی و موفقیت در این آزمون نیاز هست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سختی آزمون یوس موضوعی نسبی است و از دانش آموزی به دانش آموز دیگر فرق دارد. اما در یک مقایسه کلی کنکور ایران و کنکور ترکیه نتایج زیر بدست می آید:
مقایسه کنکور ایران و ترکیه
مباحث و محتوای درسی که متقاضیان باید برای آزمون یوس ترکیه بخوانند برخلاف کنکور ایران بسیار کمتر است و تنها شامل سه درس ریاضیات، هوش و هندسه است. تعداد سوالات آزمون یوس کمتر از کنکور ایران است و زمان در نظر گرفته شده برای هر سوال به نسبت کنکور ایران بیشتر است. برخلاف کنکور ایران که هر سال فقط یکبار برگزار میشود، آزمون یوس در هر دانشگاه و حدودا در 50 دانشگاه برگزار می شود. اگر شما قادر به شرکت در آزمون چندین دانشگاه هستید و در صورتیکه یک آزمون را خوب نگذرانده باشید می توانید شانس خود را در آزمون های دیگر امتحان کنید، فلذا شانس بیشتری در قبولی دارید.
سطح سوالات و نتیجه آزمون
سطح سوالات آزمون یوس طوری است که تمام دانشجویان خارجی با سطح متوسط، در صورت مطالعه منابع آزمون یوس ترکیه می توانند رتبه های خوبی بدست آورند. نتیجه کنکور یوس ترکیه به مدت 2 سال اعتبار دارد و شما قادر هستید با نمره آزمون در سال بعد نیز از همان دانشگاه انتخاب رشته کنید. خیلی از دانشگاه های ترکیه نتیجه آزمون یوس دانشگاه های دیگر را برای ثبت نام می پذیرند. برای مثال شما با کارنامه ی یوس دانشگاه استانبول می توانید برای اکثر دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه ثبت نام کنید.
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

با توجه به نکات بالا شما می توانید با شرکت در کلاس های آمادگی آزمون یوس در گروه مشاوران آتاکان و مطالعه منابع آزمون یوس ترکیه که در اختیار شما گذاشته می شود براحتی در این آزمون قبول شوید.

دسته بندی کتاب های آمادگی آزمون یوس:

  1. دسته اول کتاب هایی که در زمینه ی تست های هوش یا IQ می باشند. در این کتاب ها شما با ۴۵ تست قسمت هوش آزمون یوس ترکیه آشنا می شوید.
  2. دسته دوم منابع آزمون یوس ترکیه کتاب هایی که در زمینه ی ریاضیات هستند، در این مجموعه کتاب ها، تست های ریاضیات در مباحث مورد نظر طراحان آزمون، قرار می گیرد که شما را با سؤالات این بخش آشنا می کند.
  3. دسته سوم کتاب هایی که در زمینه ی سؤالات زبان آزمون یوس هستند و همه ی نمونه سؤالات آزمون زبان ترکی را جمع آوری کرده اند.

نمونه سوالات آزمون یوس:

آزمون یوس ترکیه آزمونی است که هر دانشگاه برای پذیرش دانشجو در رشته های مورد نظر خود اقدام به برگزاری آن می کند. بنابرین سوالات این آزمون نیز مختص هر دانشگاه بوده و با سوالات سایر دانشگاه ها تفاوت خواهد داشت.
گروه مشاوران آتاکان نمونه سوالات برخی دانشگاه های معتبر ترکیه را در اختیار شما قرار می دهد برای دسترسی به این سوالات به بخش وبلاگ وبسایت ما رفته و می توانید نمونه سوالات هر دانشگاه را به تفکیک سال آزمون دانلود کنید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70

2 دیگاه

  1. خیلی استفاده کردم ممنون از اطلاعاتتون.
    چطور می تونم در کلاس های آنلاین شرکت کنم؟