همه چیز در مورد آزمون YÖS 2023 که باید بدانید!

همه چیز در مورد آزمون YÖS 2023 که باید بدانید!

تحصیل در ترکیه یکی از راه هایی است که فرد می تواند،آینده بهتری برای خود بسازد. ترکیه یکی از کشورهایی است که بسیاری از دانشجویان مشتاق تحصیل در آن هستند زیرا دارای دانشگاه های معتبر متعددی است که مورد قبول در آمریکا و اروپا است و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت ایران هم در دانشگاه های خصوصی و هم در دانشگاه های دولتی می باشد.

آزمون YÖS یکی از مهمترین و محبوب ترین آزمونهای پذیرشی ترکیه است که سایر آزمون های ارائه شده شامل آزمون های SAT, ALES ,GRE و GMAT می‌باشد.

شهر ترکیه

قبل از هرچیزی، آزمون YÖS برای تمامی دانشجویان خارجی که تمایل به تحصیل در ترکیه را دارند فراهم شده است و هر دانشگاه در حال حاضر یک استراتژی برای جذب تعداد دانشجویان مورد نظر خود دارد. این آزمون تقریباً ۱۰ سال جامعه و جهانی بوده است اما از سال ۲۰۱۲، هر دانشگاه می‌تواند با طور مستقل در آن شرکت کند.

آیا آزمون YÖS دشوار است؟

آزمون یوس چالش برانگیز نیست بخصوص که سوالات در واقع از قبل تنظیم شده است. اگر فکر میکنید که قبل از آزمون درک دقیقی از سوالات دارید،سوالات برای شما واضح خواهد بود و غافلگیر نمی شوید.

البته لازم به ذکر است که درجه سختی سوالات از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است، به عنوان مثال سوالات در دانشگاه استانبول ساده تر از دانشگاه ازمیر است.

آزمون تستی

بسیاری از دانشگاه ها با مدرک هردو آزمون YÖS و SAT متقاضی می پذیرد و علاوه بر آن برخی از دانشگاهها از یکی از این آزمون ها متقاضی می پذیرد.

زمانی که برای پذیرش دانشگاه اقدام میکنید از معتبر بودن آن تضمین داشته باشید چرا که آزمون یوس تنها برای یک سال، برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه معتبر است.

زبان آزمون YÖS

شما می‌توانید از بین زبان ترکی و انگلیسی، بسته به اینکه با کدام زبان راحت تر هستید انتخاب کنید و آزمون دهید. ممکن است برخی دانشگاه ها به شما اجازه دهند که در آزمون به زبان غیر انگلیسی مانند فرانسوی شرکت کنید.

سوالات آزمون

با این حال نباید نگران زبان برای آزمون یوس باشیم، زیرا سوالات هوش، ریاضی و مهندسی را می توان با آشنایی تعداد محدودی از کلمات در هر زبان پاسخ داد.

زمان آزمون YÖS

زمان آزمون یوس یک زمان استاندارد نیست، هر دانشگاه زمان خاصی را برای آزمون یوس دانشگاه مشخص میکند و شما باید در آزمون دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل را دارید شرکت نمایید.

زمان آزمون

هر دانشگاه معمولاً از اواسط آوریل (اواخر فروردین) تا اوایل ژوئن (خرداد) آزمون را برگزار می کند و ثبت نام از فوریه(بهمن) شروع شده است.

محل برگزاری آزمون YÖS کجاست؟

هر دانشگاه محل برگزاری آزمون را تعیین می کند. این آزمون شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا و همچنین در پردیس همان دانشگاه برگزار می شود.

آنکارا

آزمون YÖS چند بار در سال برگزار می شود؟

آزمون یوس تنها یک بار در سال برگزار می شود و از آنجا که تاریخ هر دانشگاه متفاوت است، بسیار مهم است که تاریخ آزمون خود را با دقت برنامه ریزی کنید. اگر امتحان امسال را از دست بدهید. باید تا سال بعد صبر کنید تا دوباره درخواست بدهید با این حال. ممکن است آزمون یوس بیش از یک بار در سال توسط برخی از دانشگاه‌ها از جمله کاپادوکیا،  کارابوک، باشکنت، آیدین و یلدیز تکنیک برگزار شود.

چه چیزهایی را با خود به آزمون YÖS ببریم؟

آزمون

پس از ثبت نام در آزمون در سایت دانشگاه، از فرم آزمون کپی تهیه کنید. فقط این کاغذ، اصل پاسپورت، مداد، پاک کن و ساعت همراه داشته باشید.

هرگونه فکر تقلب در این آزمون را از خود دور کنید، زیرا انجام این کار می‌تواند منجر به اخراج شما از سیستم آموزشی ترکیه و از دست دادن شانس شما برای ادامه تحصیل در ترکیه شود.

شرایط سنی آزمون YÖS

هیچ شرایط سنی خاصی برای این در این آزمون وجود ندارد. متقاضی بعد از اتمام دبیرستان می تواند در این آزمون شرکت کند.

ثبت نام آزمون YÖS برای سال ۲۰۲۳

لازم به ذکر است که هر دانشگاه دوره ثبت نام خاص خود را دارد اما دوره ثبت نام آزمون یوس ۲۰۲۳ معمولاً از فوریه (بهمن)آغاز می‌شود و تا آوریل (فروردین)ادامه دارد.

هزینه آزمون YÖS

پول

هر دانشگاه هزینه متفاوتی برای این آزمون دریافت می کند. دانشگاه های دولتی هزینه بیشتری نسبت با دانشگاه های خصوصی دارند. برخی از دانشگاهها مانند دانشگاه آنکارا ممکن است به دلار هزینه کنند هزینه شرکت در آزمون معمولاً ۴۰۰ لیر است.

قوانین آزمون YÖS

آزمون

آزمون یوس قوانینی دارد که در صورت توجه نکردن به آن تلاش شما بیهوده می شود. برخی از ملاحظات مهم که باید حتما توجه شود در موارد زیر اشاره شده است:

_حتما اصل پاسپورت خود را به همراه داشته باشید و تاریخ انقضای آن را قبل از آزمون بررسی کنید.

_از قبل سایت آزمون و موارد مهم را بررسی کنید.

_آزمون تحت کنترل شدید است و در های محل آزمون به موقع بسته می شوند.

‫1/5 ‫(1 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70