دانشگاه چوکوروا ترکیه

دانشگاه چوکوروا ترکیه

خوب است بدانید دانشگاه چوکوروا ترکیه یک دانشگاه دولتی و جزو 500 دانشگاه برتر دنیا است. بنابراین برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه، وارد رقابت سختی با دیگر دانشجویان خواهید شد. دانشگاه چوکوروا ترکیه از به هم پیوستن دو دانشکده تشکیل شد. در سال 1973 دانشکده کشاورزی دانشگاه آنکارا که در سال 1969 تأسیس شده بود، با پیوستن به دانشکده پزشکی دانشگاه آتاتورک که در سال 1972 تأسیس شده بود، دانشگاه چوکوروا را شکل دادند.
بنابرین این دانشگاه با دو دانشکده بزرگ و مجهز شروع بکار کرد و اکنون 19 دانشکده با انواع مختلف رشته ها فعالیت می کند. سطح بالای امکانات دانشگاه در کنار فرصت های مطالعاتی بی نظیر از جمله فارابی، اراسموس و مولانا باعث شده که دانشجویان خارجی زیادی برای ادامه تحصیل به دانشگاه چوکوروا ترکیه جذب شوند.
دانشگاه چوکوروا ترکیه

اطلاعات دانشگاه چوکوروا ترکیه

دانشگاه چکوروا ترکیه از نظر مراکز علمی کاملا معتبر بوده و مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز میباشد. این دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های جهان رتبه 932، در میان دانشگاه های برتر آسیا رتبه 146 و در بین دانشگاه های کشور ترکیه رتبه 10 را از آن خود کرده است.
با توجه به موارد فوق می توان گفت که دانشگاه Cukurova گزینه مناسبی برای دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه است. دانشگاه چکوروا ترکیه 16 دانشکده، 3 مرکز آموزش عالی، 3 انیستیتو و 25 مرکز تحقیقاتی دارد. مجتمع رفاهی دانشگاه چکوروا نیز در فاصله 10 کیلومتری شهر آدانا در زمینی به مساحت 20000 هکتار ساخته شده است. مشخصات و جزئیات دانشگاه در ادامه ذکر شده است:

  • نام دانشگاه به انگلیسی: Cukurova university
  • نام دانشگاه به ترکی: Çukurova Üniversitesi
  • موقعیت: شهر آدانا
  • تعداد موسسه ها: 3
  • تعداد مراکز تحقیقاتی: 25
  • تعداد کل دانشجویان: 47000
  • تعداد افراد آکادمیک: 2100
  • آدرس وب سایت دانشگاه: https://www.cu.edu.tr/
  • رتبه ملی دانشگاه: 10
  • زبان تحصیل: ترکی و انگلیسی

رتبه بندی دانشگاه چوکوروا ترکیه

همانطور که ذکر شد رتبه ملی دانشگاه چوکوروا ترکیه 10 می باشد. سطح کیفیت آموزشی در دانشگاه چوکوروا بسیار بالا است. بر طبق پایگاه QS نیز در سطح جهانی نیز همواره جزو 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است. شما اگر در این دانشگاه تحصیل کنید، مدرک معتبر بین المللی دریافت خواهید کرد.
از طرفی دانشگاه چوکوروا ترکیه مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز می باشد. از طرفی برنامه های تبادل دانشجوی این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ های برتر ترکیه و اروپا نیز از دیگر مزایای تحصیل در ای دانشگاه است. تعدادی از رتبه ها و رنکینگ های جالب توجه دانشگاه چوکوروا در ادامه آورده شده است:

  • رتبه ملی دانشگاه: 10
  • رتبه جهانی دانشگاه: 946
  • رتبه تأثیر گذاری بر جهان در THE: 401-600
  • رتبه دانشگاه از نظر پایگاه THE در جهان: +1001
  • رتبه از نظر پایگاه QS: 801 تا 1000
  • رتبه موضوعی QS WRU: 351 تا 400
  • رتبه دانشگاه EECA: 188
    دانشگاه چوکوروا ترکیه

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه چوکوروا

روش پذیرش دانشگاه چوکوروا ترکیه بسیار آسان است. دانشجویان اهل ترکیه باید در آزمون ورودی خود قبول شوند. و صرفا آن دسته از دانش آموزان برای ورود به این دانشگاه در نظر گرفته می شوند که در این آزمون قبول شده باشند. برای دانشجویان خارجی شرکت در آزمون یوس یا SAT الزامی است. یعنی نتیجه آزمون یکی از این دو را قبول دارد.
در مرحله بعد مدارک مورد نیاز دانشگاه را به همراه درخواست پذیرش به صورت آنلاین باید ارسال کنید. ترم­های تحصیلی دانشگاه چوکوروا، ترم بهار و ترم پاییز است. شروع ترم بهار از آگوست و شروع ترم پاییز از ژانویه است. توجه کنید که مهلت ارسال مدارک به طور رسمی از طریق سایت رسمی دانشگاه اطلاع رسانی می­شود. را دیگر برای اطلاع از این موارد ارتباط با کارشناسان ما در موسسه آتاکان است. کارشناسان ما همیشه برای مشاوره رایگان در زمینه تحصیل در ترکیه چه در دانشگاه های خصوصی و چه در دانشگاه های دولتی ترکیه در خدمت متقاضیان عزیز می باشد.
شماره های تماس با ما در دو شعبه ارومیه و استانبول
دفتر ارمیه: 04433435049 و دفتر استانبول: 902125702000+

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش:

همانطور که می دانید برای ثبت نام در هر دانشگاهی یک سری مدارک برای اثبات وجود شرایط تحصیل و ثبت نام برای متقاضی نیاز است. مدارک و نمرات مورد نیاز برای دانشگاه چوکوروا ترکیه در ادامه ذکر شده است:

  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی به همراه ترجمه معتبر
  • ارائه ریز نمرات و ترجمه معتبر
  • کسب حداقل نمره 50 برای انتخاب رشته در آزمون یوس(هر چقدر نمره بالاتر باشد شانس قبولی و رقابت راحت تر است)
  • کسب نمره حداقل 1000 در آزمون Sat
  • فتوکپی از پاسپورت معتبر
  • گواهی و مدرک زبان انگلیسی(در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی)
  • عکس جدید
    دانشگاه چوکوروا ترکیه

آزمون یوس دانشگاه چوکوروا ترکیه

برای پذیرش از دانشگاه چکوروا ترکیه شما باید نمره مورد قبول آزمون YOS را به دست بیاورید. آزمون یوس این دانشگاه 80 سؤال دارد. سؤالات شامل دروس هندسه، ریاضی و هوش است. سوالات بخش زبان هم را به صورت اختیاری می توانید پاسخ بدهید یا خیر. زبان آزمون ترکی، انگلیسی، عربی و روسی می تواند باشد و به انتخاب شما در هنگام ثبت نام بستگی دارد. بعلاوه اینکه نمره منفی هم دارد و به ازای هر چهار سؤال غلط، یکی از پاسخ های درست شما حذف می­شود. حداقل نمره قبولی در آزمون یوس دانشگاه چکوروا ترکیه 50 است. البته جای نگرانی نیست، دانش پذیران ما در موسسه آتاکان در سال های قبل نمرات بسیار بالاتری در آزمون یوس دانشگاه های مختلف کسب نموده و موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه شده اند.

تحصیل در دانشگاه چوکوروا ترکیه به چه زبانی است؟

زبان تدریس در بیشتر رشته های دانشگاه چوکوروا ترکی استانبولی است. اما باید بدانید برخی از دانشکده ها رشته هایی را با زبان انگلیسی ارائه می دهند. هزینه تحصیل در این رشته ها کمی بیشتر از سایر رشته هاست. به برخی از این رشته ها اشاره می کنیم:

  • مهندسی مکانیک.
  • معماری و الکترونیک.

در برخی دانشکده ها مانند دانشکده اقتصاد و علوم اداری نیز دانشجویان کلاس های مقدماتی اجباری انگلیسی را در کلیه برنامه ها دنبال می کنند.
کلاس های مقدماتی زبان های خارجی در بخش های آموزش زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی دانشکده آموزش برگزار می شود. به طور کلی مدرک زبان مورد نیاز برای این دانشگاه تافل و آیلتس است، اگر متقاضی این مدارک را نداشته باشد باید دوره کلاس های آموزش زبان دانشگاه را طی کند تا مهارت زبان انگلیسی لازم برای تحصیل را کسب کند.

شهریه دانشگاه چوکوروا ترکیه

دانشگاه دولتی چوکوروا، برای رشته­ های مختلف، شهریه های متفاوتی دارد. دولتی بودن این دانشگاه خبر خوبی است چرا که خبری از شهریه های بالای دانشگاه‌ های خصوصی نیست. شهریه این دانشگاه بسیار مناسب است. شما در عین حال که در یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه و جهان تحصیل می کنید، هزینه تحصیل کمی نیز خواهید داشت. در اینجا لیستی از شهریه رشته های مختلف چوکوروا به ترتیب هزینه به لیر، ظرفیت پذیرش و سال تحصیلی آورده شده است:
دانشگاه چوکوروا ترکیه

سوالات متداول

آیا دانشگاه چوکوروا ترکیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت است؟

پاسخ: بله این دانشگاه دولتی مورد تایید وزارت علوم میباشد. همچنین این دانشگاه در رده بندی وزارت علوم در گروه ب ( خوب ) قرار گرفته است.
آیا دانشگاه چوکوروا بورس فول فاند یا کامل به دانشجویان می دهد؟

پاسخ: بله، این دانشگاه به دانشجویان بورسیه 100 % و یا همان فول فاند ارائه می دهد . دانشجویانی که قصد دریافت این بورسیه تحصیلی را دارند، باید از سایت ترکیه بورسلاری اقدام کنند . زمان ثبت نام برای بورس 100% ، 25 دی ماه تا اوایل اسفند می باشد و نتیجه آن تا اواخر اردیبهشت به دانشجویاناطلاع رسانی می شود.

آزمون وروردی دانشگاه چوکوروا ترکیه کدامند؟

پاسخ: باتوجه به اینکه این دانشگاه دولتی می باشد، پذیرش بدون آزمون ندارد. دانشجویان می توانند در آزمون یوس و SAT شرکت کنند. درصورت کسب نمره قابل قبول میتوانند در این دانشگاه ثبت نام کنند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70