دانشگاه آجی بادام

دانشگاه آجی بادام

نام دانشگاه آجی بادام ترکیه خیلی زیاد به گوشتان خورده است. بله این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه است. تنوع رشته ها در این دانشگاه زیاد است. خیلی از رشته های علوم پزشکی و فنی مهندسی در دانشگاه آجی بادام ارائه می شود که توجه دانشجویان زیادی از سراسر جهان را به خود جلب کرده است.
این دانشگاه امکانات رفاهی سطح بالا، کیفیت آموزش و شهریه های مناسبی دارد. درست است که این دانشگاه تازه تاسیس است اما بسیار مجهز و سطح خوبی دارد. اگر می خواهید در دانشگاه آجی بادام تحصیل کنید باید اطلاعاتی در خصوص این دانشگاه داشته باشید پس تا آخر این مطلب با متا همراه باشید.

معرفی دانشگاه آجی بادام

این دانشگاه فعالیت خود را به صورت تخصصی در زمینه علوم بهداشتی آغاز نمود. و به وسیله بنیاد بهداشت و آموزش و همچنین بیمارستان های زنجیره ای Acıbadem پایه گذاری شده است. بیمارستان های زنجیره ای آجی بادام از سال 1991 تا الان جزو معتبرترین موسسه های ارائه دهنده خدمات پزشکی غیردولتی بحساب می آیند. این موضوع خودش دلیلی بر این است که دانشجویان رشته های پزشکی که با نمرات خوب از دانشگاه آجی بادام ترکیه فارغ التحصیل می شوند، آینده کاری تضمین شده ای خواهند داشت.

دانشگاه آجی بادام

اطلاعاتی در مورد دانشگاه آجی بادام ترکیه

نام دانشگاه به انگلیسی: Acibadem University
نام دانشگاه به ترکی: Acıbadem Üniversitesi
دانشگاه: دانشگاه خصوصی
سال تاسیس: ۲۰۰۷ میلادی
موقعیت : شهر استانبول
زبان تحصیل دانشگاه: انگلیسی و ترکی
تعداد کل دانشجویان در سال ۲۰۲۰: ۹۰۰۰
محل پردیس دانشگاه: آتاشهیر مجاور دانشگاه (منطقه آسیایی استانبول)
آدرس وب سایت دانشگاه: https://www.acibadem.edu.tr

رتبه بندی دانشگاه آجی بادام ترکیه

این دانشگاه هرساله در حال پیشرفت بوده و این موضوع مورد توجه تمام علاقه مندان تحصیل در این دانشگاه است. این دانشگاه از رتبه 1001+ در بین دانشگاه های دنیا و از رتبه 118 دانشگاه های داخل کشور برخوردار است. دانشگاه آجی بادام یک دانشگاه خصوصی است و رتبه 9 را در بین دانشگاه های خصوصی به خود اختصاص داده است. رتبه دانشگاه در رشته پزشکی از بین دانشگاه های پزشکی ترکیه 36 می باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه آجی بادام

برای پذیرش در دانشگاه آجی بادام ترکیه باید در آزمون های ورودی دانشگاه نمره های قبول را کسب کنید. آزمون های ورود به آجی بادام آزمون یوس، آزمون SAT و یکی دیگر از راه های تحصیل در این دانشگاه پذیرش بدون کنکور می باشد. در کنار اینها ارائه مدارک مورد نیاز که توسط وب سایت خود دانشگاه ارائه می شود، نیز الزامی است.

نمرات قبولی در آزمون SAT و آزمون یوس:

در آزمون SAT باید توجه کنید که شما در مجموع این آزمون باید حداقل نمره ۱۲۰۰ را کسب نمایید. در بخش ریاضی، کسب حداقل نمره ۶۰۰ برای رشته پزشکی و حداقل نمره ۱۰۰۰ برای دیگر رشته ها ضروری است.
برای آزمون یوس نمرات آزمون های دانشگاه های آنکارا، استانبول، اولوداغ برای پزشکی حداقل ۷۵ و برای رشته های دیگر حداقل ۵۰ است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشجویان جدید در دانشگاه آجی بادام:

  • فرم ثبت نام و درخواست پذیرش
  • ریزنمرات سالهای تحصیلی
  • اسکن از پاسپورت معتبر برای دانشجویان خارجی
  • توافقنامه یادگیری برای گذراندن دوره تحصیلی
  • گواهی زبان انگلیسی
  • معرفی نامه

نکته مهم: در کنار اینها باید اسکن مدارک پیشین به همراه رزومه و سوابق پژوهشی خود را به دانشگاه ارائه دهید. همچنین شما می توانید از طریق پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه قبول شوید برای اطلاعات بیشتر از شرایط پذیرش بدون آزمون دانشگاه های خصوصی ترکیه با مشاوران ما در موسسه آتاکان تماس بگیرید.

آزمون اس ای تی(SAT) چیست؟

آزمون SAT توسط موسسه غیر انتفاعی هیئت کالج برد آمریکا پایه گذاری شده و حق امتیاز آزمون برای این کالج می باشد. برگزاری این آزمون به نمایندگی از هیئت کالج برد توسط سرویس تست آموزشی اداره می شود، که تا همین اواخر SAT را توسعه داده بود. این آزمون برای ارزیابی میزان آمادگی و توانایی دانشجویان برای تحصیل دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. این آزمون معیار مناسبی برای سنجش توانایی هر دانشجو است. این آزمون در ابتدا به گونه ای طراحی شده بود که با برنامه های درسی دبیرستان ها مطابقت نداشته باشد؛ اما در آزمون SAT سال 2016 تغییراتی بوجود آمد که باعث شد کارها به روشی دیگر صورت گیرد.

زمان برگزاری آزمون اس ای تی

جهت آگاهی از زمان های ازمون اس ای تی می توانید با مشاورین ما در موسسه آتاکان تماس بگیرید و راهنمایی های لازم جهت آمادگی در آزمون های فوق را دریافت نمایید.

آیا شانس قبولی در آزمون SAT دارم؟

شایان ذکر است که آزمون اس ای تی از دو بخش اصلی ریاضی و زبان انگلیسی تشکیل شده است. بخش مربوط به ریاضی در مقایسه با کنکور سراسری ایران بسیار ساده می باشد و با چند ماه مطالعه مداوم می توانید به نمره بالای ۶۰۰ در این بخش دست یابید. اما بخش های انگلیسی آزمون تقریباً سخت هستند و افرادی قادر به پاسخگویی به این سؤالات هستند که از تسلط زبان انگلیسی خوبی برخوردار باشند. برای نتیجه هرچه بهتر در این آزمون باید بیشتر زمان خود را برای یادگیری زبان انگلیسی صرف کنید.

آزمون SAT مختص آمریکا می باشد؟

در آمریکا برای قبولی در دانشگاه ها دو آزمون SAT و ACT برگزار می شوند؛ لازم است دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر، این آزمون ها را با موفقیت بگذرانند. اما آزمون SAT و ACT تنها مختص کشور آمریکا نیستند و اگر فردی بتواند آزمون اس ای تی خود را با موفقیت بگذراند و مدرک معتبر دریافت کند می تواند در سایر دانشگاه های معتبر جهانی تحصیل کند. در واقع سطح آزمون SAT و ACT، استاندارد بوده و ملاک معتبری برای دانشگاه است تا افراد را ساده تر و با اطمینان بیشتری انتخاب کند. مسلما هرچه حداقل نمره قبولی SAT شما بیشتر و بهتر از بقیه متقتضیان پذیرش باشد، شانستان برای قبولی در دانشگاه مورد نظر نسبت به دیگران بیشتر می شود.

دانشگاه آجی بادام

موارد آزمون بخش ریاضی SAT

دومین بخش اصلی آزمون SAT از ۵۸ سوال تشکیل شده است و ۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی دارد. آیتم های این بخش از مباحث زیر تشکیل شده است:

  1. هندسه
  2. ریاضیات پیشرفته
  3. احتمالات
  4. موضوعات آماری
  5. مثلثات
  6. آنالیز داده ها
  7. توانایی حل مسئله

سوالات این بخش از ۲۰ سوال ۲۵ دقیقه ای تشکیل شده که با ماشین حساب است. و ۳۸ سوال با ۵۵ دقیقه زمان که بدون ماشین حساب می باشد. نمرات این بخش نیز از ۲۰۰ تا ۸۰۰ می باشد. اغلب دانشگاه های مطرح در ترکیه و سراسر دنیا حداقل نمره این بخش برای انتخاب رشته را ۶۰۰ در نظر می گیرند.دانشگاه آجی بادام نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد.

بخش های مختلف آجی بادام

در کل آجی بادام استانبول، ۵ دانشکده بزرگ و مجهز، ۲ آموزشگاه فنی حرفه ای، ۳ انستیتو و تعدادی مراکز پژوهشی و علمی در خود دارد. دانشکده های این دانشگاه شامل، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده علوم بهداشت و سلامت، دانشکده علوم پایه و ادبیات و دانشکده مهندسی می باشد. برای تحصیل در رشته های مختلف این دانشگاه از جمله پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، پزشکی، مهندسی عمران، روانشناسی، ادبیات، مترجمی و دهها رشته ی دیگر

دانشگاه آجی بادام چه امکاناتی دارد؟

  • کتابخانه دانشگاه آجی بادام که مرجع بسیاری از رشته های پزشکی و فنی در این کتابخانه وجود دارند. تعداد حدودی ۲۰۳۷۲ جلد کتاب چاپی، ۳۶۷۰۰ مجله الکترونیکی، ۱۱۳۲۰ ایبوک، ۲۴ پایگاه داده، ۱۴ اتاق مطالعه و ۳۱۷ ظرفیت صندلی می باشد.
  • سلف: سالن های غذاخوری و آشامیدنی، کافه تریا، فست فودها و بوفه های متعدد با محیط دانشجویی
  • باشگاههای ورزشی مجهز برای انواع رشته های ورزشی مختلف
دانشگاه آجی بادام

خوابگاه دانشگاه آجی بادام چه امکاناتی دارد؟

خوابگاه های دانشگاه آجی بادام استانبول از نظر امکانات رفاهی دانشجویی توانسته است نظر بسیاری از دانشجویان را به خود جذب می کند. محیطی راحت، ایمن و لذت بخش برای اسکان دادن دانشجویان در این دانشگاه تدارک دیده شده است. از جمله خوابگاههای این دانشگاه می توان به خوابگاه کِرِم آیدینلار (Kerem Aydinlar) اشاره کرد که فاصله آن با دانشگاه سه دقیقه پیاده روی است.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه آجی بادام ترکیه:

دانشگاه آجی بادام در کدام شهر ترکیه قرار دارد؟
پاسخ: این دانشگاه در شهر استانبول قرار دارد و یکی از بهترین دانشگاه های شهر استانبول میباشد.
آیا دانشگاه آجی بادام مورد تایید وزارد بهداشت میباشد؟
پاسخ: بله این دانشگاه  جزو دانشگاه های مورد تایید قرار گرفته است
دانشگاه آچی بادام دولتی است یا خصوصی؟
دانشگاه آجی بادام یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی در شهر استانبول میباشد.
آیا امکان بورسیه شدن در این دانشگاه هست؟
پاسخ: بله شما میتوانید با ثبت نام در سایت تورکیه بورسلاری و در صورت تایید شدن بورسیه فول فاند این دانشگاه را بگیرید.

دانشگاه آجی بادام

این دانشگاه رشته تغذیه داره؟ و اگه داره بدون ازمون پذیرش می کنه؟
پاسخ: دانشگاه آجی بادام رشته تغذیه را هم ارائه می دهد. پذیرش بدون آزمون با شرط معدل و سن امکان پذیر هست.
شرط سن برای پذیرش رشته تغذیه آجی بادام به چه صورت هست؟ پاسخ: هر چقدر سنتون کمتر باشد شانس قبولی بیشتر هست.
در این دانشگاه رشته هوشبری یا داروسازی بدون ازمون پذیرش میکنند؟ پاسخ: بله امکانش هست
امکان انتقالی از دانشگاه آجه بادام به آمریکا و کشور های اروپا هست؟ همچنین مورد تایید وزارت بهداشت آمریکا هم هست؟
پاسخ: بله، باتوجه به بین المللی بودن دانشگاه اجی بادام امکان انتقال به سایر کشورهای اروپایی و امریکا امکان پذیر است. در خصوص تایید وزارت بهداشت از دانشگاه مقصد باید پرس جو کنید.
رشته ی پزشکی در این دانشگاه چند سال طول میکشه ؟ پاسخ: شش سال طول میکشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70