بورسیه تحصیلی ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه

دانشجویانی که می خواهند در کشورهای خارجی همچون ترکیه تحصیل کنند، اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، مهاجرت تحصیلی به ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه مواردی هستند که باید با آنها آشنا شوند. نزدیکی کشور ترکیه به ایران و هزینه های پایین زندگی و تحصیل در این کشور باعث شده بسیاری از دانشجویان ایرانی به فکر تحصیل در کشور ترکیه برای کسب دانش و بالابردن تحصیلات خود بیافتند.

شرایط تحصیل در ترکیه

تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه هزینه بسیار کمی دارد، ولی بازهم این سوال پیش می آید که آیا اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه امکان پذیر است؟ گروه مشاوران آتاکان در این مقاله سعی کرده بررسی کامل و اطلاعات جامعی در زمینه بورسیه تحصیلی ترکیه در اختیار علاقه مندان قرار بدهد. اگر هدف شما اخذ بورسیه تحصیلی است می توانید جهت بررسی دقیق شرایط تحصیلی و مهاجرتی خود از طریق مشاوره های رایگان گروه مشاوران آتاکان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بورسیه تحصیلی ترکیه

از مواردی که به هنگام اعزام دانشجو به ترکیه پیش می آید، اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه است. اخذ بورسیه ترکیه مزیت هایی همچون تحصیل رایگان، بیمه‌های درمانی، خوابگاه رایگان، حقوق و … دارد. شرایط کاری در ترکیه نسبت به کشور ما بهتر است. اگر دانشجویی بتواند بورسیه تحصیلیرا اخذ کند، براحتی هزینه‌های زندگی را کاهش داده و بعد از ادامه تحصیل و اخذ مدرک دانشگاهی وارد بازار کار می شود.
بورسیه تحصیلی ترکیه نیز علاوه بر قبولی در آزمون یوس و آزمون SAT، یکی از راه های خوب برای تحصیل در ترکیه است. در ادامه مطلب می خواهیم شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی ترکیه را مرور کنیم.

مطالبی که در این مقاله باهم می خوانیم

بورسیه تحصیلی ترکیه

شرایط عمومی اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه از دانشگاه های مختلف ترکیه مثل دانشگاه استانبول، دانشگاه آنکارا و… ممکن است اما باید بدانید متقاضیان داخلی بورسیه و تحصیل در دانشگاه دولتی ترکیه هم کم نیست. و نیز علاوه بر کشور ما از کشور های دیگر همچون روسیه و هند برای بورسیه تحیلی ترکیه اقدام می کنند. با در نظر گرفتن این موارد یعنی اخذ بورسیه تحصیل ترکیه بر اساس ظرفیت بوده و اولویت با افرادی است که شرایط بهتری نسبت به رقیبان داشته باشند.
تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه عموما به زبان ترکی است. جهت دریافت مدرک زبان ترکی، بایستی در آزمون یوس شرکت کرد و نمره قبولی را بدست آورد. برای دانشجویان دکتری، بورسیه تحصیلی ترکیه نیاز به داشتن مقالات ISI دارد. داشتن سطح علمی و نمرات بالای تحصیلی از نیازهای دیگر می باشد.

شانس قبولی در بورسیه تحصیلی ترکیه

وقتی صحبت از بورسیه تحصیلی می شود دانشجویان انتظار این را دارند که کاملا رایگان تحصیل کنند و یا اکثر هزینه های تحصیلی آنها رایگان باشد. فلذا رقابت رقابت دانشجویان بر سر این موضوع بالا میرود و شانس قبولی را کمتر می کند. شما برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه 2022 باید شرایطی را فراهم کنید. در تمام کشورهای دنیا دانشجوی متقاضی بورسیه تحصیلی باید واجد شرایط ویژه ای باشد. داشتند معدل بالا فرصت و شانس قبولی در بورسیه تحصیلی ترکیه را بالا می برد.

انواع بورسیه تحصیل در ترکیه ۲۰۲۲

هزینه ها یالای تحصیل در کشورهای خارجی باعث شده خیلی از دانشجویان نتوانند در کشورهای دیگر ادامه تحصیل بدهند.به همین خاطر دولت ها برای اینکه بتوانند دانشجویان توانمند و با استعداد را کشف کنند، شرایطی فراهم کرده اند که این دانشجویان بتوانند با دریافت کمک هزینه های تحصیلی در دانشگاه های معتبر ادامه تحصیل دهند. با این وجود شانس قبولی برای افراد باهوش و با استعداد بسیار بالاتر خواهد بود.

در کشور ترکیه هم دولت هر سال برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه‌های تحصیلی در نظر می‌گیرد. انواع بورسیه تحصیل در ترکیه در دو دسته کلی قرار می‌گیرند که شامل:  ——–>

بورسیه تحصیلی فول فاند در ترکیه:

ثبت‌نام این بورسیه از اواخر دی ماه شروع می‌شود و حدودا اوایل اسفند ماه تمام می شود. بورسیه فول فاند کامل‌ترین نوع بورسیه است که تمامی هزینه‌های دانشجو حتی هزینه‌های حمل‌ونقل و پزشکی را هم دربر میگیرد. در کشور ترکیه بعضی از دانشگاه‌ها از این طریق دانشجو جذب می‌کنند.

بورسیه تحصیلی درصدی در ترکیه:

بورسیه درصدی در واقع افرادی را شامل می شود که در آزمون یوس و یا آزمون SAT شرکت کرده و پس از ورود به دانشگاه می خواهند بورسیه تحصیلی بگیرند. در این نوع بورسیه دانشجو باید رزومه قوی شامل معدل خوب، توصیه نامه و مدارک مختلف داشته باشد و از دانشگاه مربوطه درخواست بورسیه کند و دانشگاه با بررسی شرایط و رزومه او بورسیه ۲۰ درصدی، ۵۰ درصدی و یا بورسیه کامل 100 درصدی به وی می دهد.

شرایط بورسیه ترکیه ۲۰۲۲

کشور ترکیه بر اساس مطلبی که در وبسایت turkiyeburslari منتشر کرده قصد دارد تا سال های متمادی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور جذب کند. به همین دلیل بورسیه تحصیلی ترکیه 2022 شرایط خوبی برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. با وارد شدن افراد بااستعداد و با هوش در دانشگاه های این کشور سود زیادی برای ترکیه خواهد داشت. باید این نکته را یادآور کنیم که بورسیه تحصیلی دریافتی توسط دانشجو بسته به دانشگاه مورد نظر، رزومه و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. یعنی برای بعضی از دانشگاه ها هزینه کاملا رایگان و برای بعضی ها تا 50 درصد هزینه ها کاهش می یابد.
از موارد مهم دیگر که در شرایط بورسیه تحصیل در ترکیه وجود دارد، این است که دانشجو باید مقطع قبلی را گذرانده باشد تا بتواند برای بورس تحصیلی ترکیه اقدام کند. به‌عنوان مثال دانشجویی که می خواهد در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه ترکیه ۲۰۲۲ را بگیرد، باید کارشناسی را به‌طور کامل گذرانده باشد.
برای دریافت پذیرش تحصیلی در ترکیه این مورد هم مهم است که دانشجویی که می خواهد به زبان انگلیسی تحصیل کند، باید با زبان ترکی استانبولی هم آشنا باشد. در حدی که بتواند به زبان ترکی استانبولی صحبت کرده تا ارتباط برقرار کند. برای همین بهتر است که در آزمون تومر نیز شرکت کرده و نمره حداقلی این آزمون را بدست بیاورد. البته این مورد ضرورتی ندارد و برای دانشجویان بورسیه یک سال دوره زبان به صورت رایگان شرکت می کنند.

یاد گرفتن زبان ترکی استانبولی برای دانشجویی که می خواهد در ترکیه تحصیل کند شرایط زندگی را برایش راحت تر می کند. برای شرکت در این آزمون هم می توانید از مشاوره کارشناسان مؤسسه آتاکان استفاده کنید.

شرایط سنی بورسیه تحصیلی ترکیه

موضوع سن در بحث بورسیه تحصیلی ترکیه موضوع بسیار مهمی است که شاید فکرشم نمی کنید، اگر در آزمون شرکت کنید و و قبول شوید ولی سن شما با شرایط سنی همخوانی نداشته باشد بورسیه به شما تعلق نمی گیرد. بنابرین هرچه زود تر و قبل از اینکه شرایط سنی را از دست بدهید برای اخذ بورسیه تحصیل ترکیه اقدام کنید. سن مناسب برای دریافت بورس ترکیه به شرح زیر است:

بورسیه تحصیلی ترکیه با دیپلم

اگر متقاضی بورسیه تحصیلی ترکیه با دیپلم هستید حتما باید مدرک و ریز نمرات دیپلم را در هنگام ثبت نام در سایت بارگزاری نمایید. البته اگر سال دوازدهم هستید و هنوز تحصیلات دبیرستان را تمام نکرده اید، می توانید با بارگزاری ریز نمرات ترم اول تحصیلی سال دوازدهم در سایت ثبت نام نمایید.

برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه با دیپلم برای دوره کارشناسی حداقل معدل ۱۴ می باشد اما با بررسی قبولی های چند سال گذشته و بررسی ثبت نام آن ها به این نتیجه رسیده ایم که عموما معدل های کمتر از ۱۸ نمی توانند بورسیه تحصیلی را دریافت کنند (مگر این که شرایط بسیار خاص داشته و یا از مناطق محروم باشند). برای کسب بورسیه رشته های تاپ مانند پزشکی و دندان پزشکی کمترین معدل مورد قبول ۱۸ می باشد، اما در سال های گذشته تمامی افرادی که توانسته اند بورسیه این رشته ها را کسب کنند معدل بالای ۱۹ داشته اند.

بورسیه تحصیلی ترکیه

زمان ثبت نام بورسیه ترکیه ۲۰۲۲

زمان ثبت نام بورسیه تحصیلی فول فاند ترکیه هر سال در تاریخ مشخصی انجام می شود و متقاضیان باید تنها در زمان مشخص شده اقدام به ثبت نام کنند. ولی بورسیه تحصیلی درصدی زمان مشخصی نداشته و دانشجو هنگام ثبت نام برای دانشگاه می تواند رزومه ی خود را برای دانشگاه ارائه کند.در دسترس داشتن تمام رزومه هنگام ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه 2022 می تواند شما را از مشکلات بعدی راحت کند.
برای ثبت نام در بورسیه تحصیلی کشور ترکیه برای سال ۲۰۲۲ طبق اعلام سایت turkiyeburslari طبق زمان بندی زیر اقدام نمایید:

  • تاریخ آغاز ثبت نام بورسیه ۲۵ دی ماه سال
  • آخرین زمان ثبت نام ۱ اسفند ماه
  • پایان ارزیابی مدارک ارسالی آپریل ۲۰۲۲ (در پایان ماه فروردین یا اردیبهشت)
  • اعلام نتایج بورسیه ترکیه ۲۰۲۲ جولای ۲۰۲۲ ( تیر و مرداد)
  • آغاز کلاس ها ۱۱ شهریورماه

شرایط نمره معدل در بورسیه تحصیلی ترکیه ۲۰۲۲

بر اساس مقطع تحصیلی، حداقل معدل مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی ترکیه طبق لیست زیر می باشد:

  • متقاضیان مقطع لیسانس ( کارشناسی ) ۱۴ به بالا
  • متقاضیان مقطع فوق لیسانس ( کارشناسی ارشد ) و دکترا ۱۵ به بالا
  • متقاضیان پزشکی ، دندانپزشکی و دارو ۱۸ به بالا
بورسیه تحصیلی ترکیه

نحوه ثبت نام بورسیه ترکیه ۲۰۲۲

ثبت‌نام بورسیه ترکیه ۲۰۲۲ از طریق وب‌سایت www.turkiyeburslari.gov.tr انجام می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت این کار را خودتان انجام دهید. ثبت‌نام بورسیه تحصیلی به دلیل داشتن فیلدها و موارد مختلف کاملاً تخصصی است و بسیار اتفاق افتاده که افراد پس از این که شخصاً ثبت‌نام کرده‌اند به ما زنگ زده‌اند و گفته‌اند که ثبت‌نامشان با مشکل مواجه شده است. دپارتمان آرتان بورس تاپ در چند سال گذشته ثبت‌نام بورسیه بسیاری از متقاضیان را با موفقیت کامل انجام داده است. ثبت‌نام توسط افراد متخصص و مسلط به زبان انگلیسی و ترکی انجام خواهد شد و تمامی اطلاعات به درستی درج می‌شوند.
توجه کنید که اگر مدارک بورسیه ترکیه ۲۰۲۲ را به درستی در فیلدهای مخصوص به خود قرار ندهید و یا اطلاعات را به صورت دقیق و درست وارد نکنید؛ ممکن است بورس ترکیه شما توسط دانشگاه مورد نظر رد شود. برای همین توصیه می‌کنیم ثبت‌نام بورسیه تحصیلی خود را به متخصصان این حوزه بسپارید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بورس تحصیلی ترکیه 2021 :

  1. مدرک شناسایی معتبر(کارت ملی) و یا پاسپورت دارای اعتبار
  2. عکس جدید داوطلب
  3. مدرک فارغ التحصیلی و یا گواهی موقت آن (ازدوره دبیرستان تا آخرین دوره تحصیلی)
  4. ریز نمرات تحصیلی Academic transcripts (ازدوره دبیرستان تا آخرین دوره تحصیلی)
  5. کارنامه شرکت در آزمون کنکور برای داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اند (اختیاری)
  6. نمره آزمون های بین المللی مانند (GRE, GMAT, DELF, YDS, YÖS) در صورت وجود. (داشتن این مدارک شانس قبولی شما را افزایش خواهد داد و ارائه آن الزامی نیست )
  7. نمره آزمون های زبان خارجی در صورت وجود (ارائه مدرک زبان الزامی نیست و داشتن آن شانس قبولی شما را افزایش خواهد داد)
  8. ارائه پروپزال برای مقاطع ارشد و دکترا
  9. انگیزه نامه
  10. دو عدد توصیه نامه (برای داوطلبان ارشد و دکترا)
    ارائه CV یا رزومه

در صورت وجود ارائه لوح تقدیر، مقاله، کتاب، گواهی ثبت اختراع و سایر افتخارات علمی، ورزشی، هنری و… شانس قبولی شما را زیاد می کند.

بورسیه تحصیلی ترکیه
‫3/5 ‫(2 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70