دانشگاه بغازیچی ترکیه

دانشگاه بغازیچی ترکیه

دانشگاه بغازیچی ترکیه یکی از دانشگاههای معروف و و مهم ترکیه‌ است و متقاضیان بین الملی زیادی دارد این دانشگاه در شهر استانبول تاسیس شده است. دانشگاه بغازیچی ترکیه جزو لیست الف از دانشگاه های است که مورد تایید وزارت علوم ایران است.دانشگاه بغازیچی ترکیه

معرفی دانشگاه بغازیچی ترکیه

دانشگاه بغازیچی ترکیه در ۱۲ سپتامبر سال ۱۹۷۱ به عنوان کالج دانشگاه رابرت در ترکیه تاسیس شد و از آن پس بغازیچی در راستای ادامه سنت‌های آکادمیک کالج رابرت، به یکی از برترین دانشگاه های دولتی کشور ترکیه تبدیل شده است.
بعدها در سال ۱۹۷۱ به دانشگاه بغازیچی ترکیه ، یک مرکز تحقیقات عمومی نخبه در ترکیه تبدیل شد. تا به امروز نیز سنت تعلیم هنرهای آزاد به زبان انگلیسی را حفظ کرده است.
در حال حاضر، دانشگاه بغازیچی که بعضاً «دانشگاه بسفر» نیز نامیده می‌شود، یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در ترکیه با بهترین دوره ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه علوم طبیعی و اجتماعی، علوم انسانی، مهندسی، آموزش و علوم کاربردی است.
این دانشگاه با داشتن دانشکده‌های کلاس جهانی، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات درجه یک و پردیس‌های دانشگاهی نفس‌گیر، یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه و مورد توجه بسیاری از دانشجویان این کشور و مناطق اطراف است.

آموزش در دانشگاه بغازیچی ترکیه

دانشگاه بغازیچی از سال ۱۹۸۲ تاکنون رشد بسیاری داشته است، به طوری که در حال حاضر ۴ دانشکده، ۶ موسسه‌ی تحصیلات تکمیلی و مدرسه‌های آموزشی مختلف دارد. دانشگاه 10 هزاردانشجو و 919 استاد و هیئت علمی دارد.

دانشگاه بغازیچی شامل دانشکده های زیر است:

  • دانشکده علوم پایه و ادبیات
  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده تربیت معلم
  • همچنین مدرسه علوم عملی
    دانشگاه بغازیچی ترکیه

رشته های دانشگاه بغازیچی

رشته های دانشگاه بغازیچی در ترکیه شامل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. رشته های دانشگاه بغازیچی به صورت زیر است:

دانشکده ادبیات و علوم، شامل رشته های:

شیمی، تاریخ، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، ریاضیات، فیزیک، فلسفه، روانشناسی، زبان و ادبیات ترکیه، زبان و ادبیات غرب، جامعه شناسی

دانشکده اقتصاد و علوم اداری، شامل رشته های:

اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی و روابط بین المللی

دانشکده مهندسی، شامل رشته های:

مهندسی معدن، مهندسی شیمی، مهندس کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک

دانشکده ی تربیت مدرس، شامل رشته های:

آموزش علوم، آموزش ابتدایی، آموزش زبان های خارجی، آموزش ریاضیات دبیرستان، کامپیوتر و تکنولوژی آموزشی همچنین این دانشگاه شامل انستیتو ها و مراکز و مدارس علمی مختلف است.

زبان تحصیل در دانشگاه بغازیچی ترکیه

زبان تدریس در بغازیچی کلا انگلیسی است. کلیه‌ی دانشجویان خارجی موظف به گذراندن دوره‌های فشرده‌ی زبان در مدرسه‌ی زبان‌ها‌ی انگلیسی هستند. پس اگر قصد مهاجرت به ترکیه و تحصیل در دانشگاه بغازیچی  را دارید حتما زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

امکانات دانشگاه بغازیچی در ترکیه

دانشگاه بغازیچی در ببک شهر استانبول واقع شده است و چهار پردیس مجزا دارد.پردیس جنوبی دانشگاه در شرق شامل ساختمان‌های قدیمی و بعضی از اولین دانشکده‌هاست.
پردیس شمالی، شامل دو قسمت به نام های Hisar و Kilyos است. این دوقسمت از دانشگاه، بسیار جدید است و ساختمان‌های نوساز در آن قرار دارد.
آخرین و مدرن ترین پردیس در قسمت آسیایی بوسفروس قرار دارد و مجهز به مدرن ترین ایستگاه تحقیقاتی و لرزه نگاری ترکیه است.
از دیگر امکانات این دانشگاه می‌توان به خوابگاه، کتابخانه ای با 300 هزار جلد کتاب از زبان‌های مختلف، زمین‌ها و باشگاه های ورزشی، سالن‌های غذا خوری و رستوران و… اشاره کرد.

همچنین برنامه‌های فرهنگی مختلفی در طول سال در دانشگاه بغازیچی ترکیه برگزار می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به برگزاری کنسرت‌های موسیقی و مسابقات ورزشی، نمایش فیلم و… اشاره کرد.
دانشگاه بغازیچی ترکیه

سطح علمی دانشگاه بغازیچی در چه حد است؟

بغازیچی یکی از برترین دانشگاه های ترکیه می باشد و دانش آموزانی که رتبه بهتر دارند، برای تحصیل در ترکیه ابتدا این دانشگاه را انتخاب می کنند.
این دانشگاه هدف خود را دستیابی به بالاترین سطوح علمی وآموزش و تحقیق عنوان نموده و لقب «دانشگاه سبز و پایدار» را برای خود انتخاب کرده است.

شرایط بورسیه دانشگاه بغازیچی

دانشگاه یك دفتر بورس ایجاد كرده است كه امر پیدا كردن افراد و مؤسسات بورس دهنده را دنبال میكند و بدین ترتیب به تعدادی از دانشجویان تأمین بورس مینماید. بنیاد دانشگاه به 200 دانشجو بورس ارائه می کند.
در دانشگاه بالغ بر 30 باشگاه دانشجویی وجود دارد. دانشجویان واجد شرایط با مراجعه به دفتر بورس دانشگاه بغازیچی درترکیه می توانند از بورس تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس استفاده کنند.
بورس های دانشگاه بغازیچی در مقطع لیسانس شامل بورس های نقدی، بورس موفقیت، بورس های خوابگاه، غذا و کتاب و بورس های دوره تابستان می باشد.
بورس های دانشگاه در مقطع فوق لیسانس شامل بورس های فوق لیسانس که برای ۴ ترم و دردوره دکترا برای ۸ ترم ارائه می شود و از سوی کمیسیون بورس دانشگاه مورد ارزیابی قرارمی گیرد است.

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه بغازیچی

  • تکمیل کردن فرم درخواست
  • رونوشت از مدرک دبیرستان
  • مدارک زبان انگلیسی
  • اظهارنامه در مورد هدف از تحصیل در دانشگاه بغازیچی ترکیه
  • فتوکپی از گذرنامه
  • رسید هزینه درخواست
  • دیپلم دبیرستان با تاییدیه رسمی
  • کارنامه آزمون یوس
  • کارنامه آزمون sat: در این آزمون، داوطلبان باید نمره ریاضیات و خواندن خود که برای ریاضی حداقل نمره 35.5 از 40 و برای ریدینگ یا خوانش 65 از 80 است را کسب کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بغازیچی ترکیه

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز باید مدارک زیر را آماده کرده باشید و درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کنید:

  • مدرک کارشناسی
  • دو عدد معرفی نامه آموزشی
  • تاییدیه سطح زبان انگلیسی
  • مدرک کارشناسی 4 ساله
  • معدل GPA دوره ی کارشناسی، که باید حداقل 2.5 از 4 باشد
  • آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی
  • گواهی زبان انگلیسی: آزمون های آیلتس یا تافل

شهریه تحصیل در دانشگاه بغازیچی ترکیه

هزینه ها و شهریه هر رشته و هر دانشگاه متفاوت می باشد. شهریه ها بر اساس واحد پول ترکیه، لیر محاسبه شده اند.

شهریه برنامه های کارشناسی برای دانشجویان بین المللی، شهریه در هر ترم:

دانشکده هنر و علوم (برنامه های علوم اجتماعی): 7920.00 لیر
دانشکده مهندسی: 9900.00 لیر
دانشکده اقتصاد و علوم اداری: 5940.00 لیر
دانشکده علوم کاربردی: 5940.00 لیر
دانشکده آموزش: 5940.00 لیر
دانشکده هنر و علوم (برنامه های علمی): 9900.00 لیر
دانشگاه بغازیچی ترکیه

شهریه برنامه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی در هر ترم:

ترم پاییز: 2970.00 لیر
ترم بهار: 2970.00 لیر 
مجموع برای یک سال: 5940.00 لیر

دانشجویان های کارشناسی

  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری: 5940.00 لیر
  • دانشکده علوم کاربردی: 5940.00 لیر
  • دانشکده هنر و علوم (برنامه های علمی): 9900.00 لیر
  • دانشکده هنر و علوم (برنامه های علوم اجتماعی): 7920.00 لیر
  • دانشکده مهندسی: 9900.00 لیر
  • دانشکده آموزش: 5940.00 لیر

نکات پایانی در مورد دانشگاه بغازیچی

دانشگاه بغازیچی با دانشجویان برگزیده و کادر علمی مجرب هر گونه تجهیزات و امکانات را در اختیار علاقه مندان به کسب دانش قرار می دهد.
فارغ التحصیلان دانشگاه بوغاز ایچی که تمثیل کننده فرهنگ این دانشگاه هستند، فعالیت این كلوپها در زمینه هایی چون: محیط، ادبیات، عكاسی، رادیو، شطرنج، بریج(نوعی بازی با ورِ)، موسیقی ترك و… است.
این دانشگاه امكاناتی برای رشته های های ورزشی، فوتبال آمریكا، پرورش اندام، بدمینتون، آئروبیك، دوچرخه سواری، شمشیربازی، قایق سواری، توپ بازی در آب، شنا و… دارد.
در دنیای کار، سیاست، هنر و به بیانی دیگر در هر زمینه از زندگی نقش های مهمی بر عهده گرفته اند. دانشگاه بغازیچی ترکیه با دانشجویان فوق لیسانس و دکترا به تحقیقات و نوآوری می پردازد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70