دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا در سال 1925 به دستور مصطفی کمال آتاتورک در شهر آنکارا تاسیس شد. این دانشگاه ابتدا فعالیت خود را با دانشگاه حقوق شروع کرد سپس با تاسیس موسسه عالی کشاورزی برای خدمت به کشاورزان ترکیه در سال 1933، تاسیس دانشکده علوم انسانی در سال 1935، مدرسه علوم سیاسی در آنکارا در سال 1936 به فعالیت های آموزشی خود ادامه داد.
دانشکدهای پزشکی و علوم که ساخت آن ها نیز به دستور آتاتورک آغاز شده بود اما به دلیل جنگ جهانی دوم افتتاح نشدند. در نهایت در سال 1946 تکمیل شد و سایر دانشکده ها به آن اضافه شدند.

دانشگاه آنکارا

دانشکده های دانشگاه آنکارا

  1. دانشکده کشاورزی
  2. دانشکده ارتباطات
  3. دانشکده دندانپزشکی
  4. دانشکده معارف
  5. دانشکده علوم آموزشی
  6. دانشکده مهندسی
  7. دانشکده علوم پزشکی
  8. دانشکده علوم انسانی
  9. دانشکده حقوق
  10. دانشکده پزشکی
  11. دانشکده داروسازی
  12. دانشکده علوم سیاسی
  13. دانشکده علوم
  14. دانشکده دامپزشکی

پذیرش دانشجو در دانشگاه آنکارا

برای تحصیل در ترکیه دانشجویان متقاضی باید در آزمون ها ی ورودی دانشگاه شرکت کنند و در آن قبول شوند. یکی از آزمون هایی که اکثر دانشگاه های ترکیه بر اساس آن دانشجو می پذیرند آزمون یوس (YOS) است. متقاضیان باید در این آزمون حداقل نمره قبولی را کسب کنند. موسسه آتاکان با علم به این موضوع دوره های آموزشی با کیفیت بالا را برای تمامی علم آموزان که تمایل دارند در آزمون یوس با موفقیت قبول شوند را فراهم نموده و همینطور جهت قبولی در دانشگاه های منتخب با توجه به ریزنمرات و نمره یوس بدست آمده مشاوره های عالی و کاربردی را برای افراد متقاضی تحصیل در ترکیه ارائه می کند.

آزمون های مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه

  • آزمون یوس : آزمون یوس جامع ترین آزمون ورودی به دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان خارجی است.
  • آزمون SAT : یکی دیگر از آزمون هایی که برگزار می شود آزمون SAT است. متقاضیان باید برای امتیاز کلی حداقل 1100 را کسب کنند.
  • آزمون ACT: متقاضیان باید در این آزمون حداقل نمره 24 را کسب کنند.
  • INTERNATIONAL BACCALAUREATE: متقاضیانی که دارای مدرک بین المللی در مقطع کارشناسی هستند باید حداقل امتیازی که کسب می کنند 30 باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست پذیرش در دانشگاه آنکارا

  • فرم درخواست آنلاین
  • یک قطعه عکس
  • مدرک دیپلم دبیرستان به همراه ترجمه رسمی آن به زبان ترکی
  • فتوکپی پاسپورت
  • تاییدیه قبولی در یکی از آزمون ها

خبر خوب برای کسانی که رویای تحصیل در دانشگاه آنکارا ترکیه دارند این است که به آسانی می توان این رویا را به واقعیت تبدیل کرد. دانشگاه آنکارا مانند هیچ یک از دانشگاههای ترکیه نیست. جو علمی و رقابتی بسیار سالم با طیف گسترده ای از بهترین رشته ها و اعضای هیات علمی با رزومه های پربار، هرکسی را عاشق تحصیل در این دانشگاه خواهد کرد. دانشگاهی که اولین محیط تحصیلات علمی بعد از استقلال ترکیه است. تعدادی از بهترین و مشهورترین سران سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و هنری ترکیه فارغ التحصیل دانشگاه آنکارا ترکیه هستند. از این میان می توان به عبداللطیف شنر نخست وزیر ترکیه، معمر گولر مدیر عامل بورس اوراق بهادار ترکیه و عثمان بیرسن اشاره کرد.

دانشگاه آنکارا

رتبه دانشگاه آنکارا در جهان

دانشگاه آنکارا به عنوان یک دانشگاه دولتی معتبر که در لیست دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداست ۲۰۲۰ قرار دارد، هر ساله حدود ۷۰۰۰۰ دانشجو را در ۱۷ دانشکده خود ثبت نام می کند. اخیرا این دانشگاه در میان ۴۵۰ دانشگاه برتر دنیا برای پزشکی و در سیستم رتبه دهی جهانی QS در رتبه +۷۰۱ قرار گرفته است. دانشگاه Ankara در داخل کشور رتبه سوم در رشته پزشکی و پیراپزشکی می باشد. دانشگاه آنکارا از نظر درجه بندی در گروه دانشگا ه های خوب (ب) می باشد.

رتبه های دانشگاه در سیستم های مختلف و رشته های مختلف

  • رتبه جهانی دانشگاه: ۶۲۵
  • رتبه ملی دانشگاه: ۵
  • رتبه استخدام فارغ التحصیلان: ۷۷۵
  • رتبه خروجی تحقیقاتی: ۴۵۵
  • رتبه ارجاع دهی: ۵۴۱
  • نمره کلی دانشگاه آنکارا ترکیه: ۷۲٫۵
  • رتبه QS World University Ranking: 801-1000
    • رتبه QS WUR By Subject Ranking: 251-300
  • رنکینگ دانشگاه EECA: 66
  • رتبه زبان های جدید: ۲۵۱-۳۰۰
  • رتبه پزشکی: ۴۰۱-۴۵۰
  • رتبه فیزیک و نجوم: ۴۰۱-۴۵۰
  • رتبه کشاورزی: ۳۰۱-۳۵۰
  • رتبه آموزش و تربیت: ۲۵۱-۳۰۰

آیا دانشگاه آنکارا خوابگاه دانشجویی دارد؟

علاوه بر دانشگاه های مجهز با اساتید حرفه ای یکی از امتیازات عالی دالنشکده های زیر مجموعه دانشگاه آنکارا خوابگاه های مناسب نیز در جذب دانشجویاناز سراسر دنیا نقش بسزایی دارند.

امکانات خوابگاه دانشگاه آنکارا

خوابگاه های دانشجویی با قیمت های مناسب و امکانات رفاهی فراوان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. اتاق های خوابگاه به صورت تک نفره، دونفره و سه نفره است. اتاق ها مجهز به تلفن، تلویزیون و اینترنت رایگان است.
امکان استفاده دانشجویان از خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان یا با هزینه های بسیار پایین در بیمارستان های دانشگاه مهیاست. دانشجویان می توانند از امکانات ورزشی و تفریحی مانند استخر، زمین تنیس، بسکتبال، باشگاه بدن سازی والیبال و فوتبال نیز استفاده کنند. نمایشگاه های بهاره، تابستانه، کنسرت های مفرح وشاد در برنامه های مناسبتی در جشن ها، نمایشنامه ها و سایر خدمات نیز با قیمت های خیلی کم در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

دانشگاه آنکارا

شرایط پذیرش در خوابگاه دانشگاه آنکارا

آنکارا شهر دانشجوهاست. شما می توانید در خانه های شخصی یا خوابگاههای دانشجویی نزدیک دانشگاه زندگی کنید. دانشگاه آنکارا تعداد زیادی خوابگاه مناسب و شیک برای دانشجویان ملی و بین المللی فراهم کرده است. تمام دانشجویانی که از خوابگاههای دانشگاه استفاده می کنند، باید ماهانه مبلغی به دانشگاه پرداخت کنند. البته افرادی که بورسیه دریافت می کنند، هزینه ای برای خوابگاه پرداخت نمی کنند، اما آنهایی هم که پرداخت می کنند، هزینه های بسیار کمی در حد ۸۰ تا ۹۰ لیر در ماه پرداخت خواهند کرد. علاوه بر این، هر روز دو وعده غذا نیز به آنها داده می شود. شام را از ساعت ۱۷:۰۰ به بعد می توانید میل کنید. به شما منوی ۴ غذایی داده می شود و در ازای ۵ لیر شما یک وعده خوشمزه میل خواهید کرد.

پاسخ به برخی سوالات متداول متقاضیان تحصیل در ترکیه

سوال: من امسال ازمون یوس شرکت میکنم برای رشته پزشکی و دوره ی لیسانس و دارم زبان ترکی یاد میگیرم
آیا حتما نیاز به مدرک زبان ترکی دارم؟ نمیشه بدون مدرک رفت و اونجا هم کلاس اضافه شرکت نکرد؟
پاسخ: برای قبولی یا پذیرش در دانشگاه مدرک زبان ترکی نیاز نیست. اما حتما باید به زبان ترکی مسلط باشید. اگر مدرک زبان نداشته باشید، از شما آزمون زبان ترکی گرفته می شه و کلاس های آمادگی زبان ترکی به مدت ۴ الی ۱۲ ماه برای شما برگزار میشود .
سوال: اگر از ازمون یوس قبول شوم شهریه ی سالانه چقدر هست و اگه بدون کنکور در دانشگاه ثبت نام کنم هزینه سالیانه چقدر میشود ؟
پاسخ: شهریه دانشگاه با شرکت در آزمون یوس و یا پذیرش بدون آزمون تفاوتی ندارد و فقط در صورتی که بورسیه فول فاند بگیرید شهریه دانشگاه برای شما رایگان می شود.
سوال: آزمون یوس دانشگاه آنکارا در چه سطحی هست؟
پاسخ: آزمون یوس دانشگاه آنکارا در سطح متوسط می باشد و می شود گفت نه مانند آزمون دانشگاه ارجیس سخت است و نه مانند آزمون برخی از دانشگاه ها آسان.
سوال: شهریه رشته بینایی سنجی در دانشگاه آنکارا را بفرمایید؟
پاسخ: مبلغ شهریه در حال حاظر ۹۰۰ یورو در سال می باشد . اما جهت اطلاع از شهریه به روز می توانید به سایت دانشگاه مراجعه نموده و یا از مشاوران ما بصورت تماس تلفنی جویا شوید.
سوال: معدل کل دیپلمم 15 هست ایا شانس قبولی در رشته پزشکی این دانشگاه را دارم؟
پاسخ: برای قبولی در رشته یزشکی دانشگاه ها با رنکینگ بالا و محبوبیت متناسب با قوانین دانشگاه معمولا معدل بالای ۱۸ رو قبول دارند.

دانشگاه آنکارا

سوال: چگونه میشود در مقطع ارشد برای رشته آمار از این دانشگاه پذیرش گرفت؟
میتوانید در آزمون آلس یا GRE شرکت کنید. این دو آزمون برای پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی ترکیه می باشند. همچنین اگر سنتان کمتر از ۳۰ است و رزومه خوبی دارید می توانید بهمن امسال برای بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام نمایید.
سوال: رشته سينما و تلويزيون همون رشته بازيگري است،؟ چون من هر دانشگاهي رو ميبينم در تركيه رشته تحت عنوان بازيگري ندارد و همه سينما و تلويزيون هستند.
پاسخ: خیر به تفکیک رشته های هنر و سینما را دارند و رشته ی بازیگری هم در دانشگاه ها ارائه می‌شود مثل دانشگاه نیشان تاشی.
سوال: باید چه شرایطی داشته باشیم تا بورسیه بگیریم؟من ۱۸ ساله هستم و تمایل دارم آزمون satشرکت کنم اگر نمره بالایی کسب کنم امتیاز محسوب میشود؟
پاسخ: برای ورود به دانشگاه های خصوصی مورد تایید شرط معدل و سن لحاظ میشه و نمره ازمون اس ای تی هم برای انتخاب رشته و دانشگاه حائز اهمیت هست و برای گرفتن بورسیه تحصیلی میوانید با مشاورین ما در موسسه آتاکان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
سوال: من معدل دیپلمم ۱۶/۵ هست میتونم برای رشته دندان پذیرش بگیرم؟
پاسخ: بله در دانشگاه های خصوصی میتونید تحصیل کنید.
سوال: من در ازمون اس ای تی نمره ۱۱۰۰ و ریاضی ۶۴۰ کسب کرده ام و معدلم ۱۸.۲ هست.آیا من شانس قبولی در رشته international trade یا radio,cinema and television را دارم؟
پاسخ: . بله برای رشته های مد نظر شما امکانپذیر است. لطفا جهت دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما در موسسه آتاکان تماس باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70