تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

از بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه رشته دندانپزشکی می باشد که هرسال تعداد بسیار زیادی از دانشجویان از جمله دانشجویان ایرانی به منظور تحصیل دندانپزشکی در ترکیه وارد دانشگاه های این کشور می شوند. تحصیل دندانپزشکی در ترکیه یکی از بهترین گزینه های موفقیت در تحصیل است.

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

کشور ترکیه نیز از ورود دانشجویان خارجی به این کشور استقبال می کند و سالانه 4000 دانشجو خارجی برای تحصیل در ترکیه انتخاب می شوند. تحصیل در ترکیه دندانپزشکی قوانین و شرایط خاصی دارد. شما میتوانید برای مشاوره راحت تر با گروه مشاوران آتاکان در تماس باشید.تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه:

برای تحصیل در ترکیه دندانپزشکی داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی است. متقاضیان تحصیل در ترکیه دندانپزشکی با توجه به زبان انتخابی برای تحصیل که دو زبان انگلیسی و ترکی هستند باید در آزمون های YOS نمره ی قبولی کسب کنند. آزمون YOS برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان ترکی می باشد. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در ترکیه حداقل 5 سال است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه:

رشته های پزشکی و دندانپزشکی نسبت به رشته های دیگر در تمام دانشگاه های جهان هزینه ی بیشتری دارند. همچنین هزینه تحصیل دندانپزشکیدر ترکیه در دانشگاه های دولتی و خصوصی با یکدیگر متفاوت است. حدودا میشه گفت هزینه تحصیل در ترکیه دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی 850 لیر و در دانشگاه های خصوصی 9000 لیره در هر ترم تحصیلی می باشد.
اما در نظر داشته باشید که این سقف هزینه ها متغییر هستند.

مزیت های تحصیل در ترکیه در رشته دندانپزشکی:

تحصیل دندان پزشکی در ترکیه مزایای بسیاری دارد که مهم ترین این مزیت را می توان اعطای کارت طبابت بین المللی به
فارغ التحصیلان تحصیل در ترکیه دندانپزشکی دانست. با داشتن کارت طبابت بین المللی مهاجرت به کشورهای دیگر و کار
کردن برای متخصصان دندانپزشکی بسیار آسان خواهد شد.
همچنین با تحصیل دندانپزشکی در ترکیه امکان بورسیه شدن در دانشگاه های اروپا و آمریکا نیز ایجاد می شود.ذشما می توانید پس از آنکه از دانشگاه های معتبر ترکیه در رشته دندان پزشکی فارغ التحصیل شدید در مطب و یا بیمارستان های ایران و یا هر جای دنیا طبابت کنید.

دانشگاه های معروف ترکیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی:

کدام دانشگاه ها مورد تایید جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند؟
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه آنكارا
  • دانشگاه آناتولي
  • دانشگاه غازي
  • دانشگاه اژه
  • دانشگاه عثمان قاضي
  • دانشگاه مرمره
  • دانشگاه چكورووا
  • دانشگاه اولوداغ
  • دانشگاه كارادنيز
  • دانشگاه 9 ايلول
  • دانشگاه 19 مايس سامسون
  • دانشگاه تراكيا
  • دانشگاه سلجوق
  • دانشگاه فاتح
  • دانشگاه خاورميانه آنكارا

    تحصیل دندانپزشکی در ترکیه
    دانشگاه عثمان قاضی

چرا تحصیلات دندان پزشکی در ترکیه برای ما ایرانیان خوب است؟

چون هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه بسیار به صرفه تر و پایین تر از کشورهای اروپایی است.نزدیکی راه ترکیه با ایران دیگر مزیتی است که برای ادامه تحصیل در ترکیه وجود دارد. هزینه های رفت و آمدتان صرفه جویی می شود و زمان زیادی را برای رفت و آمد هدر نمی دهید.دیگر مزیت تحصیل در ترکیه این است که شما بدون ویزا می توانید به این کشور وارد شوید و برای تحصیل اقدام کنید.
از دیگر دلایل تحصیل دندانپزشکی در ترکیه می توان به نزدیک بودن فرهنگ دو کشور و پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی اشاره کرد.از دیگر مزایای مهم تحصیل دندانپزشکی در ترکیه ارائه کارت طبابت بین المللی به فارغ التحصیلان می باشد.

چرا رشته دندانپزشکی در ترکیه طرفدار زیادی دارد؟

یکی از دلایلی که ایرانیان زیادی تمایل دارند در ترکیه در رشته پزشکی تحصیل کنند این است که دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزرات بهداشت ایران است و هر شخصی که از دانشگاه ترکیه فارغ التحصیل شود می تواند با همان مدرک وارد ایران شود و طبابت خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهد.
دیگر موضوعی که تحصیل در ترکیه را برای همه مهم است هزینه هاست. هزینه تحصیل در ترکیه آن هم در رشته پزشکی بسیار به کمتر از کشورهای خارجی است.تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه هم مثل سایر کشورها آموزش ها کمی گرانتر است.دلیل دیگری که تحصیل در رشته دندان پزشکی در ترکیه برای ایرانیان محبوب می باشد این مورد است که کشور ترکیه نیاز به اخذ ویزا ندارد.

دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه

دانشگاه های دندانپزشکی ترکیه به سه دسته تقسیم می شوند.
این تقسیم بندی شامل دانشگاه های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی می شود. به طور کلی در ترکیه حدود 190 دانشگاه موجود است که از بین آن ها چیزی حدود ۱۲۰ دانشگاه دولتی هستند.جهت ورود به این دانشگاه ها باید در آزمون یوس (YOS) شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید.

دانشگاه بدون کنکور در کشور ترکیه:

در ترکیه تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز بدون آزمون امکان پذیر است.ترکیه دانشگاه های خصوصی بسیار خوبی جهت تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور دارد. همچنین مدارکی که در این زمینه به دانشجویان فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی اعطا می نمایند،درجه اعتبار بسیار بالایی دارد.

چرا تحصیل دندانپزشکی در ترکیه خوب است؟

یکی از مهمترین دلایل آن سختی در قبولی کنکور در ایران است. در این بین علاقه مندان پس از اتمام تحصیل به فکر دانشگاه های خارجی به ویژه ترکیه که در نزدیکی ایران قرار دارد می افتند. تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل تحصیل دندانپزشکی در این کشور انتخاب اول بسیاری از دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود.تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

از جمله مهم‌ترین دلایل تحصیل در این رشته عبارتند از:

دانشگاه‌های معتبر ترکیه:

در کشور ترکیه دانشگاه‌های معتبر دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد. امکان تحصیل دندانپزشکی در بسیاری از این دانشگاه‌ها فراهم است.

آموزش با استاندارد جهانی:

در کشور ترکیه سیستم آموزش عالی از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین دانشگاه‌ها در این کشور مجهز به آزمایشگاه‌ها و لابراتوارها هستند.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی:

در دانشگاه‌های کشور ترکیه امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد.

شانس برای دریافت بورسیه:

بورسیه‌های دانشگاهی و دولتی زیادی در کشور ترکیه وجود دارد و دانشجویان ایرانی از شانس بالایی برای دریافت این بورسیه‌ها برخوردارند.

ارائه کارت طبابت بین‌المللی به فارغ‌التحصیلان:

فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی در ترکیه کارت طبابت بین‌المللی دریافت میکنند و امکان طبابت در دیگر کشورها وجود دارد.

نزدیکی به کشور ایران:

کشور ترکیه در همسایگی کشور ایران قرار دارد و هزینه رفت و آمد به این کشور برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب و
کم هزینه خواهد بود‌.

اشتغال همزمان با تحصیل:

به دانشجویان در حال تحصیل در کشور ترکیه اجازه ۳۰ ساعت کار هفتگی داده می‌شود. البته این نکته ضروری است که دانشجویان باید تسلط زیادی نسبت به زبان ترکی داشته باشند.

امکان اشتغال و اخذ اقامت:

فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی در ترکیه می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت دائم
در ترکیه دریافت کنند.

مخارج و هزینه مناسب:

هزینه تحصیل در این رشته در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. یکی از دلایل مهاجرت تحصیلی به ترکیه همین هزینه های است.

حال بشنویم از معایب تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه با وجود برخورداری از مزیت‌های بسیار زیاد دارای برخی معایب است.نقطه ضعف تحصیل در
رشته دندانپزشکی شهریه نسبتا بالای برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی این کشور است. شهریه برخی از این دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه زیاد است. آخرین نقطه ضعف تحصیل در این رشته را می‌توان وجود افراد سودجو و احتمال کلاهبرداری از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در ترکیه دانست.

‫5/5 ‫(1 نظر)

Warning: Undefined variable $posts_tags in /home/atakan/domains/atakanedu.com/public_html/wp-content/themes/atakan/single-articles.php on line 70