دانشگاه اژه ازمیر

دانشگاه اژه ازمیر

دانشگاه اژه در سال 1955 به عنوان چهارمین دانشگاه تاسیس شده در ترکیه تاسیس شد. دانشگاه اِگ ، با تأسیس خود در مدت زمان 20 سال ، واحدهای جدیدی را در دوره های زمانی مختلف به بدنه خود اضافه کرد. دانشگاه اژه یک دانشگاه دولتی است که به عنوان نقطه کانونی برای آموزش ، تحقیق ، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در شهر ازمیر و منطقه اژه ترکیه فعالیت می کند. دانشگاه اژه گرچه در کلانشهر ازمیر واقع شده است ، اما فضای سبز خود را حفظ کرده و فرصتی طبیعی برای تحصیل در یک محوطه دانشگاه سبز به دانشجویان ارائه می دهد. علاوه بر این ، دانشگاه اژه در منطقه ای با یکی از معتدل ترین آب و هوای ترکیه واقع شده است. دانشگاه اژه ، به عنوان چهارمین دانشگاه ترکیه و اولین و قدیمی ترین دانشگاه در این منطقه ، با تولید دانش غنی از کمیت و کیفیت ، آموزش افراد مولد و فرهنگی ، اصول کمک به جهان علمی را در مقیاس جهانی در پیش گرفته است.

دانشگاه اژه خود را به عنوان یکی از مبتکر ترین و تحقیق مدارترین دانشگاه های ترکیه معرفی می کند. این هدف خود را در دستیابی به کیفیت جهانی از نظر آموزش ، تحقیقات علمی و پروژه ها قرار می دهد. این دانشگاه برای اهداف آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های خارجی همکاری می کند و به افزایش کیفیت آموزش به استانداردهای بین المللی کمک می کند.

 

امکانات دانشگاه

دانشگاه اژه دارای  65000 دانشجو ثبت نام شده و تقریبا 3000 پرسنل علمی واجد شرایط ، 17 دانشكده ، 9 موسسه، 15 آموزشگاه حرفه ای و آموزش و 39 مركز تحقیق و كاربرد می باشد . دانشگاه اژه از اهمیت داشتن زیرساخت مجهز به فناوری های روز آگاه است و با پذیرش طیف وسیعی از رشته ها و رشته های تحصیلی همچنان به سرمایه گذاری در فناوری های اطلاعاتی آموزشی و آموزش الکترونیکی ادامه داده است.

دانشگاه اژه ، با آگاهی از اینکه آموزش با تئوری و عمل انجام می شود ، فرصت آموزش عملی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. دانشجویان در 92 آزمایشگاه رایانه ای ، 378 آزمایشگاه تحقیقات علمی ، 165 آزمایشگاه دانشجویی ، استودیو ، آتلیه ، کارخانه تولید ، مزارع و گلخانه ها که از نظر فنی برای آموزش و تحقیقات در دانشکده ها ، مدارس مجهز هستند ، فرصت های عملی و کارآموزی را برای دانشجویان فراهم می کنند.

 

دانشکده ها :

دانشکده علوم اسلامی Birgivi

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده داروسازی

دانشکده ادبیات

مدرسه آموزش و پرورش

دانشکده علوم

دانشکده هنرهای زیبا, طراحی و معماری

دانشکده پرستاری

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده ارتباطات

دانشکده فنی

دانشکده علوم پزشکی

دانشکده علوم ورزشی

دانشکده شیلات

دانشکده پزشکی

دانشکده کشاورزی

‫0/5 ‫(0 نظر)