مزایای تحصیل و شرایط زندگی در ترکیه

مزایای تحصیل و شرایط زندگی در ترکیه

زندگی در ترکیه به دلایل زیادی مردمان سراسر جهان را به خود جلب می کند: آب و هوای گرم ، شرایط اقتصادی خوب ، فرصت های کسب درآمد ، تحصیلات ارزان قیمت و ده ها دلیل دیگر. هنگام تصمیم به عزیمت به این کشور ، باید نکات مثبت و منفی زندگی در میان افراد با ذهنیت های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید ، از پیچیدگی های اخذ اجازه اقامت آگاه شوید و از قوانین  موجود پیروی کنید.

ترکیه به دلیل پیشرفت فکری ، اقتصادی و اجتماعی که دارد ، مقصد بسیاری برای اقامت و زندگی در شهرها و محله های آن شده است ، زیرا پایه های آن رنسانس اروپا و کشورهای پیشرفته است. همچنین ، بخش بزرگی از جامعه ترکیه به آزادی و تعدد ایده ها اعتقاد دارند به گونه ای كه باعث می شود ساكن یا سرمایه گذار احساس اطمینان و ایمنی كند ، این اولین چیزی است كه فرد برای زندگی به دنبال آن است .

تحصیل در ترکیه

همچنین ، تحصیل یکی از جنبه های مهمی است که ساکن یا سرمایه گذار واقعاً مورد توجه قرار می دهد ، ترکیه از طریق سیستم بورس تحصیلی بسیاری از دانشجویان را در سراسر جهان جذب کرده است ، زیرا ترکیه دارای تعداد زیادی دانشگاه با استانداردهای پیشرفته بین المللی است که به دلیل کیفیت آموزش ، به همه افراد فرصت پیگیری و تکمیل تحصیلات را می دهد ، سهولت ثبت نام ، هزینه های کم و تنوع تخصص در زمینه های مختلف ، و علاوه بر آموزش دولت ، بسیاری از امکانات آموزش ویژه را نیز شامل می شود.

دانشگاههای ترکیه

دانشگاههای ترکیه دارای اعتبار زیادی در سطح بین الملل هستند و با آموزش با کیفیت ، کادر آموزشی موفق و سیستم آموزشی یکپارچه با جهان ، آموزش عالی را بسیار بالاتر از حد استاندارد ارائه می دهند. و باعث می شود دانشجویان به راحتی مراحل موفقیت و صعود را طی کنند ، و هم برای زندگی و هم برای حرفه های خود آماده شوند. بر اساس آخرین آمار رنکینگ QS EECAوبسایت TOPUNIVERSITIES در سال ۲۰۱۹، در حال حاضر قریب به ۲۲ دانشگاه ترکیه‌ای در لیست ۵۰ دانشگاه برتر اروپا و آسیای مرکزی و بنابر رنکینگ Quacquarelli Symonds (QS) ، ۹ موسسه آموزشی عالی این کشور در لیست ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند و همچنین طبق رنکینگ METU، در حال حاضر ۱۹ دانشگاه ترکیه‌ای در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

لازم به ذکر است ، دانشجویانی که در کشور ترکیه در زمینه پزشکی تحصیل می کنند میتوانند پس از اتمام تحصیل در ایران مشغول به کار شوند و مدرک دریافتی از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران میباشد. مدارک تحصیلی دانشجویان خارجی که در دانشگاههای ترکیه تحصیل می کنند ، مدارکی است که اعتبار آن در بسیاری از کشورهای اروپا ، آمریکا و جهان مورد تأیید قرار گرفته است.

هم دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه های خصوصی این فرصت را به دانش آموزان می دهند تا با راحت ترین روش و با فراهم آوردن فضای آموزش گسترده در دانشگاهها ،به راحتی به اطلاعات برسند. با داشتن کتابخانه ، آزمایشگاه ، باشگاه دانشجویی ، منطقه فعالیت هنری و فعالیتهای دانشجویی دیگر ، دانشجویان تحصیلات عالی خود را در پردیس های آموزش مدرن به پایان می رسانند . همچنین امکان اخذ مجوز کار دانشجویی و کار و اشتغال تا 30 ساعت در هفته برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است .

امکانات اقامتی ، تغذیه ای و حمل و نقل

هر دانشگاه خوابگاه های متعلق به خود و در فواصل قابل دسترسی دارد. اجاره خانه علاوه بر اقامت در خوابگاه ، گزینه دیگری برای اقامت است. احتمالاً اتاقها یا خانه های جداگانه ای برای دانشجویان در دانشگاه وجود دارد. هر دانشگاه دارای سالن های غذاخوری با کیفیت و تمیز است که خدمات غذایی را با قیمت مناسب ارائه می دهند. می توانید روزانه سه وعده غذا در سالن غذاخوری دانشگاه میل کنید .

سیستم حمل و نقل عمومی در کلانشهرها بسیار توسعه یافته است. با استفاده از فرصتهای حمل و نقل انبوه مانند مترو ، تراموا ، اتوبوس ، تاکسی مشترک و اتوبوس حمل و نقل سریع و غیره ، دسترسی از یک مکان به مکان دیگر بسیار آسان است. دانشجویان از کارت تخفیف برای حمل و نقل درون شهری استفاده می کنند و هزینه های حمل و نقل رقم بسیار کمی است.

پشتیبانی هایی که دانشگاه های ترکیه از دانشجویانشان می کنند در کمتر کشوری دیده شده است. دانشجو در کشور ترکیه از مقام و منزلت بالایی برخوردار است و دولت ترکیه برای رفاه دانشجویان خدمات بسیاری را ارائه می دهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیگاه