دانشگاه قاضی آنتپ

دانشگاه قاضی آنتپ

تاریخچه

Gaziantep بزرگترین مرکز تجاری و صنعتی در غرب جنوب شرقی ترکیه است. از نظر فرهنگی و اقتصادی – اجتماعی ، پیشرفته ترین شهر منطقه است. دانشگاه گازیانتپ به عنوان دانشگاه ایالتی در 27 ژوئن 1987 تاسیس شد ، اما تحصیلات عالی در دانشگاه از اوایل سال 1973 آغاز شد . پردیس اصلی در دانشگاه قاضی آنتپ واقع شده است و دارای پردیس های توسعه در شهرهای همسایه و مدارس فنی حرفه ای مختلف می باشد .

درباره دانشگاه

دانشگاه Gaziantep همیشه سعی کرده است دانشجویان خود را به عنوان دانش آموختگان روشن فکر ، دارای تحقیق ، علمی گرا و دارای شخصیت خوب تربیت کند. اهداف اصلی دانشگاه عبارتند از:

– آموزش فرهنگی ، علمی ، فنی ، پزشکی و حرفه ای ،

– تحقیقات بنیادی و کاربردی ،

– توسعه دیدگاه ها با توجه به مسائل اجتماعی ، مسئولیت ها و اخلاق ،

– تبادلات فنی ، علمی و فرهنگی با نهادهای مشابه در سطح ملی و بین المللی ،

– سازگاری حرفه ای با جامعه در حال تغییر سریع ما و جهان به طور کلی ، با توجه ویژه به حوزه آموزش عالی اروپا .

در حال حاضر ، آموزش در هشت دانشکده ، سه مدرسه عالی ، یک هنرستان ، هشت آموزشگاه حرفه ای آموزش عالی ، سه مدرسه تحصیلات تکمیلی و پنج بخش خدمات یعنی گروه تربیت بدنی و ورزش ، گروه زبان ترکی ، مدرسه عالی خارجی زبانها ، دپارتمان انفورماتیک و دپارتمان اصول آتاتورک و تاریخچه نوسازی ترکی وابسته به دوره آموزشی برای ارائه دوره هایی در 107 حوزه اصلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد .

این دانشگاه دارای 624 کادر علمی ، 424 دستیار آموزشی و پژوهشی ، 848 کادر اداری ، 22300 کارشناسی و 442 دانشجوی کارشناسی ارشد است .

ثبت نام

شروع ثبت نام دانشگاه قاضی آنتپ از ۲۵ اذز ماه ۹۸ تا ۱۸ اسفند ۹۹ می باشد.

امکانات

دانشگاه قاضی آنتپ دارای 13 مرکز فرهنگی که در زمینه های فیلمبرداری، ادبیات، شطرنج، عکاسی، تحقیق و علوم فنی، تئاتر، کوهنوردی، محیط و موسیقی و کلاسهای مختلف از قبیل ساز، گیتار، ماکت پرواز، شطرنج و… می‌باشند.همچنین دارای دو سالن ورزشی سربسته  است ، مرکز پرورش اندام و تعداد زیادی مکان های ورزشی برای بسکتبال،والیبال ،فوتبال و تنیس نیز در نظر گرفته است. دانشجویان در هنگام بیماری (بصورت رایگان) برای درمان می توانند به مراکز بهداشت مراجعه کنند و در صورت عدم کفایت این مراکز می توانند به بیمارستان دانشکده پزشکی مراجعه کنند.

دانشکده ها

دانشکده هنر و علوم

دانشکده علوم اقتصادی و اداری

دانشکده آموزش

دانشکده پزشکی

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده معماری

دانشکده علوم اقتصادی و اداری

دانشکده آموزش

دانشکده مهندسی

دانشکده حقوق

دانشکده علوم ورزشی

دانشکده گردشگری

دانشکده سلامت

دانشکده الهیات

‫0/5 ‫(0 نظر)