تحصیل رشته پزشکی در ترکیه

شرایط ورود به رشته های پزشکی در ترکیه

یکی از سوالاتی که علاقه مندان رشته پزشکی می پرند این است که شرایط ورود به رشته های پزشکی در ترکیه چگونه است؟ و  ورود به رشته پزشکی چه شرایطی می خواهد؟همچنین هزینه های تحصیل در این رشته به چه مقداری می باشد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد. مدارک پزشکی کدام دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟ هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر می باشد؟ در این مقاله بطور مفصل به این موارد خواهیم پرداخت.

هر سال دانشجویان زیادی از ایران برای تحصیل در رشته پزشکی, دانشگاه های کشور ترکیه را انتخاب می کنند. هزینه های تحصیل پزشکی در ترکیه بسیار مناسب می باشد که بطور کامل در مقالات مربوط به هزینه تحصیل در ترکیه می توانید مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه

داشتن دیپلم 12 ساله یا پیش دانشگاهی یکی از شرایط تحصیل پزشکی ترکیه است. برای کسی که میخواهد در رشته پزشکی در ترکیه تحصیل کند داشتن رزومه تحصیلی خوب و ارائه آن مهم است. تحصیل پزشکی در ترکیه هم در دانشگاه های دولتی و هم در دانشگاه های خصوصی امکان پذیر است:

  • دانشگاه های دولتی هزینه تحصیل پایینی دارند اما متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه ها می بایست به زبان ترکی آشنا باشند. برای ورود به این دانشگاه ها آزمون وردی YOS لازم می باشد که هر دانشگاه دولتی ترکیه آزمون خاص خود را دارد.
  • نوع دوم دانشگاه های خصوصی هستند که آشنایی به زبان انگلیسی و قبولی در آزمون SAT از شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه در این نوع دانشگاه ها است.

در کشور ترکیه و اکثر کشورهای جهان دانشجو باید به مدت یک سال در کالج شرکت(کالج پیش پزشکی) کند تا بتواند برای آزمون ورودی دانشگاه آمادگی لازم را کسب کند. این مدت در برخی کشورها یک ونیم و دو سال می باشد.

تحصیل پزشکی در ترکیه

مدارک لازم برای پذیرش در رشته پزشکی در ترکیه

برای ورود به هر دانشگاهی یک سری مدارک مورد نیاز است که برای تحصیل رشته پزشکی در ترکیه مدارک زیر نیاز می باشند:

  • مدرک دیپلم.
  • مدرک زبان انگلیسی در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی.
  • فرم درخواست به صورت تکمیل شده توسط دانشجو.
  • تمکن مالی.
  • فیش پرداختی درخواست تحصیل پزشکی در ترکیه بین 35 الی 100 دلار.
  • داشتن نمره قبولی در آزمون ورودی.

.

دانشگاه پزشکی ترکیه

مسلما نوع دانشگاه و مدرک آن برای هر کسی که مایل به تحصیل پزشکی است اهمیت زیادی دارد. موفقیت حین تحصیل و پس از آن برای کاریابی تا حد زیادی به مدرک و دانشگاه تحصیل فرد بستگی دارد. دانشگاه های پزشکی در ترکیه به دولتی و خصوصی تقسیم می شود که بر اساس آزمون هایی که پیش تر ذکر شد دانشجو می تواند وارد دانشگاه شود.
بزرگ ترین تفاوت در دانشگاه های ترکیه سطح هزینه ها است. اگر فرد معدل بالایی را داشته و آزمون را به خوبی پاس کند می تواند بدون نیاز به سپری کردن 1 سال در کالج، به صورت مستقیم وارد دانشگاه شده و تحصیل کند. تحصیل پزشکی در ترکیه 5 ساله می باشد.

دانشگاه پزشکی در ترکیه

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

داوطلبان تحصیل پزشکی در ترکیه مطمئنا به این نکته توجه دارند که آیا مدرکی که اخذ می کنند مورد تایید وزارت بهداشت ایران است یا خیر و پس از فارغ التحصیلی می توانند مدرک معادل سازی دریافت کنند و با آن شروع بکار نمایند. مدارک پزشکی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را در لیست زیر قرار دادیم.

‫3.7/5 ‫(3 نظر)

1 دیگاه